Welke gebruik jij Kurt?
Jammer dat het per 15 kilo gaat daar kom ik nooit doorheen van mijn leven......
Ik heb 3 soorten:
Herbs pre-alpin bevat nog minder eiwit (7.5%) en meer vezels dan agrobs (30.2%)
EquiFyt bevat minstens 30% ruwe vezel, veel meer dus dan agrobs,(22.7%) en een zeer laag eiwitgehalte,er zijn meer dan 65 soorten biologisch geteelde kruiden in verwerkt, het exacte gewichtspercentage van de voedermiddelen waaruit EquiFyt is samengesteld zal ik nog krijgen van de fabricant. Het mengsel ruikt heerlijk kruidig.
http://www.equifyt.com/voeders-herbs.htmlHet bevat ondermeer:
beemlangbloem
goudklaver
kropaar
kamgras
rietzwenkgras
ruwbeemd
timothee
veldbeemd
witbol
italiaans raai
cichorei wild
dagkoekoeksbloem
duizendblad
goudsbloem
klaver lucerne
klaver wit
kaasjeskruid
wilde korenbloemen
wilde margriet
mariadistel
wilde peen
wikken.....
De prijs valt reuze mee: 14.70 euro voor 25 kilo
Houdbaarheid: tot 365 dagen na fabricagedatum
Pre-alpin Senior is de losse (korte) vezel, deze bevat wat meer eiwit dan de brokken (10%) en minder vezels (26%) maar nog steeds meer vezels dan de gewone agrobs (22.2%)
Pre-alpin Aspero is de lange structuurvezel, deze gebruik ik voor de volwassen sulcata's en pardalissen,door de ietswat houterige strctuur niet bruikbaar voor kleine dieren.
De grove structuurvezel van Equi-Fyt (los pre-alpin Aspero) voor Centrochelys sulcata en Stigmochelys pardalis:
De vezels zijn tot 4,5cm groot gemengd met fijner materiaal, kostprijs is: 11,60 euro voor 15kg, door het lage soortelijk gewicht is dit een veel grotere verpakking, er is ook nog een veel fijnere structuurvezel verkrijgbaar , bruikbaar voor kleinere soorten, prijs is ongeveer hetzelfde.
Voordeel is dat je geen water meer nodig hebt...
Het ruikt heerlijk kruidig