je zegt wel dat vit. D3 goed zijn en ik gebruik dit zelf ook.
Ik schrijf volgens mij niet dat druppels goed zijn. Ik gebruik ze zelf nog steeds sporadisch.
Het aantonen van kweek met goede resultaten bij de moeilijke soorten zegt niet dat het komt door de d3 druppels
Goed lezen. Ik gebruikte toen geen druppels en geen UV. Wat ik wil aantonen is dat er teveel overgeschreven wordt en te weinig nagedacht. Ook artikelen uit het verleden tonen volop aan dat voor schildpadden de noodzaak schijnbaar niet zo hoog is, of dat het op een andere manier wordt gecompenseerd.
......ook UV lampen scoren tevens hoog bij kweek....het is niet bewezen dat het tegenwerkt.
Er zijn ook kwekers die de kweek zien instorten na overschakelen op UV. Ik meen dat in Schildkroeten in Focus een korte samenvatting heeft gestaan van een artikel waar dat proces werd uitgelegd.
Ik heb het niet helemaal op mijn netvliezen meer.
Daarom is ervaring delen en blijven bijhouden van praktische vaardigheden zo belangrijk om ergens te komen.
Klopt. Omstandigheden veranderen. Ik sta daar wel voor open. Maar stap over op andere principes wanneer zich daar een noodzaak te voordoet. Don't change a winning strategy.
Ik gebruik Vit. D3 druppels en calciumlactaat ben er nu tevreden over....maar sta altijd open voor andere manieren etc....
Ik ook