Wat een bijzonderheid weer de huisvesting rond de spleetschildpad.
Ziet er goed uit, moeten de stenen ook nog een bepaalde kleur hebben? Ivm met wegschuilen, warmteopname etc?
Hoe zit het met de herinrichting van de bak......ivm stress? Hier doe ik bewust niets meer aan het verblijf om stress zo min mogelijk de kans te geven.
Jarno,
Kleur maakt denk ik niet uit. Heb wel zoveel mogelijk donkere kleuren genomen gezien dit meer opneemt denk ik ipv weerkaatst.
Stress was er wel ja maar ja moest maar even. Zowieso zijn ze snel gestressed. Keelwang opzetten poten stijf houden en onderschild iets uitzetten. Heb het diertje even in bakje gezet onder wat beschutting en ging wel.
Ben nu niet meer van plan te veraneren qua inrichting voorlopig zijn er spleten genoeg en groot genoeg voor het voormaat.
Leuke was dat het diertje gelijk spleten ging opzoeken was ze even kwijt zeg maar.
Enige verandering die er komt is uitbreiding van het soort heb me weer aangemeld voor nakweek.
Dhr van Loon gaat zijn toekomstige eieren als mannetjes uitbroeden dus hopen dat dat lukt. Hij heeft namelijk zelf een tekort aan mannetjes
Tot nu toe zijn de temperaturen zodanig geweest dat de uitkomst overeenkomt met de verwachting van de temperatuur. Dus ben erg benieuwd.
Volle 100% kan je nooit geven maar hij was er vrij zeker van dat dit een vrouwtje is dus dan zal hetzelfde wel zijn als hij voor mannetjes gaat.