markooij
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 9 December 2007, 21:08:17 » |
heb inmiddels ook contact gehad met Frank en die vertelde ook dat het beter is. Nu nog maar de vraag hoe installeer je dat in een gewoon terrarium en welke is de beste tl. Hoe kom ik aan die artikelen Shadowrider ?
|
|
|
|
Shadowrider
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 9 December 2007, 21:10:50 » |
Frank van Loon had ook betere resultaten door meer verlichting te geven. Loehr en Pauler zijn ook niet de eerste de beste, maar het spreekt voor zich dat deze dieren veel licht nodig hebben en daarvoor moet je ook geen boek gelezen hebben
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 9 December 2007, 21:12:22 » |
Frank van Loon had ook betere resultaten door meer verlichting te geven. Loehr en Pauler zijn ook niet de eerste de beste, maar het spreekt voor zich dat deze dieren veel licht nodig hebben en daarvoor moet je ook geen boek gelezen hebben Nu is die spot die er nu hangt ook geen lullig spotje komt behoorlijk wat licht vanaf
|
|
|
|
clautje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 9 December 2007, 21:23:54 » |
hoi markooij mooie foto,s
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 9 December 2007, 21:45:14 » |
Frank van Loon had ook betere resultaten door meer verlichting te geven. Loehr en Pauler zijn ook niet de eerste de beste, maar het spreekt voor zich dat deze dieren veel licht nodig hebben en daarvoor moet je ook geen boek gelezen hebben Nu is die spot die er nu hangt ook geen lullig spotje komt behoorlijk wat licht vanaf Foto's bedriegen soms, als ik foto's maak onder de megaray's bvb zijn ze ook altijd donker....ik zou toch overwegen om kwikdamplampen te geruiken
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 9 December 2007, 21:50:42 » |
Frank van Loon had ook betere resultaten door meer verlichting te geven. Loehr en Pauler zijn ook niet de eerste de beste, maar het spreekt voor zich dat deze dieren veel licht nodig hebben en daarvoor moet je ook geen boek gelezen hebben Nu is die spot die er nu hangt ook geen lullig spotje komt behoorlijk wat licht vanaf Foto's bedriegen soms, als ik foto's maak onder de megaray's bvb zijn ze ook altijd donker....ik zou toch overwegen om kwikdamplampen te geruiken Die foto geeft idd een verkeerde indruk excuses ervoor. ik ga eens kijken voor tl verlichting reptiglo 5.0 heb ik gehoort is we een goede alleen even uitdokteren hoe ik dat ga bevestigen in mijn bak. Eneco wordt steeds blijer met mij hahaha
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 9 December 2007, 22:33:16 » |
Tja......eneco.... Ik ga immers zonnenpanelen bevestigen in Duitsland....daar is nu nog subsidie in aanschaf... Maar on-topic. Ik gebruik ook reptisun en geeft ook goed licht. Jarno
|
|
|
|
Shadowrider
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 9 December 2007, 23:31:16 » |
Ik zeg niet dat de spot geen voldoende licht geeft, maar het is maar plaatselijk, dat is de eigenschap van een spot. Een TL die over de volledige terra zou hangen zou misschien beter zijn. Het is maar een voorstel.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 9 December 2007, 23:40:11 » |
Ik zeg niet dat de spot geen voldoende licht geeft, maar het is maar plaatselijk, dat is de eigenschap van een spot. Een TL die over de volledige terra zou hangen zou misschien beter zijn. Het is maar een voorstel.
Begrijp ik begrijp ik, ik ga kijken hoe dat moet. Foto is gewoon niet duidelijk genoeg. Bedankt voor de tip in ieder geval
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 10 December 2007, 09:36:48 » |
het klinkt idd dat ze goed doet ja hetzelfde probleem had ik met mn elegans in het begin als hij wat zag bewegen ging hij gelijk onder de nepplant en nou kan ik praktisch zn etens en drinkbak er uit pakken en blijft hij gewoon zitten met zn kop er buiten heb je niet een nieuwe foto?? Hierbij de nieuwe foto's ze heeft haar gebied uitgebreid waar ze onder kan verschuilen had het pas iets wat veranderd. Ook had ik de voedingsbak verder gezet om te kijken of ze zover wou gaan.Een uur later zat ze erin en te eten Een uur nadat de lamp aan is gegaan eruit om te zonnen Close up Al die aandacht is niks ik ga weer de veiligheid opzoeken
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 10 December 2007, 11:34:58 » |
Mooi hoor.....vind het dier erg mooi. Het klinkt alsof het diertje goed aan het wennen is...
Ik zie een rood vlekje op het schild, is dat verkleuring?
Jarno.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 10 December 2007, 13:34:44 » |
Mooi hoor.....vind het dier erg mooi. Het klinkt alsof het diertje goed aan het wennen is...
Ik zie een rood vlekje op het schild, is dat verkleuring?
Jarno.
Volgens mij wend het goed ja. Eet lekker is actief voor het soort dan.en groeid in gewicht. Het stipje weet ik niet hadden alle drie de nakweekjes.Heb het ook wel eens op sites gezien dat er stippen aangebracht worden misschien om ze uit elkaar te houden per geboortejaar of legsel? tis geen verkleuring want de kleur neemt af
|
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 11 December 2007, 12:00:08 » |
Keek net in mijn bak opzoek naar de schildpad.Mw heeft haar gebied verkend en heeft dit gevonden. En had is zo lekker dat ze niet weg ging en bleef zitten toen ze mij zag.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 11 December 2007, 12:36:18 » |
Mooie foto van je diertje zo......leuk dat ze/hij de bak nu verkent
Dus geen spijt van je aankoop?