En de volgende komt al goeiendag zeggen.
Is dit niet je eerste nakweek van carbonaria, of heb ik het mis.
Nee, is niet de eerste maar wel slechts het tweede jong.
In 2006 had ik 1 jong, de rest van de eieren was onbevrucht, vorig jaar 1 jong die is overleden tijdens de uitkomst...
Reden van slechte bevruchting was de opsplitsing van de kweekgroep denk ik.
De groep bestond uit 7 dieren, 3 ervan zaten sinds 2006 hier, de andere 4 waren bij Johan VDB gebleven.
De mannetjes hebben een voorkeur voor bepaalde vrouwtjes (hier toch) net deze die nog bij johan zaten waren blijkbaar de ware voor het mannetje die hier zat, en de vrouwtjes die hier zaten waren de ware voor het mannetje die nog in Boom verbleef.
Sinds een 18 tal maanden is de groep herenigd , sindsdien word er veelvuldig gepaard, ook de conditie is merkelijk verbeterd. Hoewel er nog onbevruchte legsels zijn heb ik nu een redelijk aantal bevruchte eieren denk ik.Daarbij dient gezegd dat nog nooit een ei was uitgekomen van deze groep op de vorige locatie.
@Fred: alle 4 de eieren zijn bevrucht, ik denk niet dat er hier 3 weken zullen tussenzitten, als je de eieren wast/ontsmet verkleuren ze duidelijk (blauwachtig grauwe waas) een 12 tal dagen voor uitkomst...dit komt omdat de laatste calcium uit de eischaal onttrokken word op het laatst waardoor de inhoud gaat doorschemeren. Hier nu duidelijk merkbaar.