Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Gepost op: 23 Oktober 2007, 16:09:20 » |
Over een week ga ik terrarium van betonplex kopen (nou ja, eigenlijk de kast waarop hij gaat staan, we willen het terrarium op maat via internet bestellen). Nu was mij vraag: moet/mag er een achterwand inzitten en welke planten (die voor schildjes eetbaar/lekker zijn) kan ik in een terrarium zetten??? Het liefst met (ong.) prijs.
|
Turtlecious!
Mijn schatjes: Tortugo, Digger & Shiri!!! 2.1.0.
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Oktober 2007, 19:05:20 » |
Hallo Lilia,
Leuk dat er volgende week begonnen gaat worden met je terra... Het betrefd een glazen terrarium? De achtergrond kun je helemaal zelf weten. Wel dien je rekening te houden met de hygiene.....het moet goed schoongehouden worden ivm bacterienen en als er een flinke parasietenbesmetting is moet de achterwand ook meegnomen worden met de ontsmetting. Kurkwanden etc zijn heel lastig. Ik heb zelf altijd achter de glazen terrariums een aquariumposter achter geplakt.....deze kun je vinden van amazone/woestijnlook en tonen erg mooi. Van binnen kan ik het glas gewoon goed schoonhouden. In elke grote dierenwinkel/aquariumwinkel of tuincentra's verkopen ze deze......uhmmmm 4 euro per meter?
Planten......heb je ook bedacht aan nepplanten en mooie boomstronken/boomschorsen? Kost wel wat, maar dit is dan ook tevens voor lang plezier. Echte planten is moeilijk bij de viertenen, aangezien ze droog staan en planten snel te vochtig zijn in hun terrarium...daarbij zijn viertenen prima klimmers en klauteren erg goed.....echte planten overleven het niet. Nepplanten kun je dan ook helemaal zelf bedenken. Prijzen zijn wel wat duur....rekening houden per plant tussen de 5 en 12 euro...?
Jarno.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Oktober 2007, 20:53:43 » |
|
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Oktober 2007, 07:03:43 » |
Heel erg bedankt Jarno/Kurt!!! Ja, ik heb er echt zin in! Zijn cactussen giftig voor (vierteen) schilpadden??? Dat zou mooi staan bij zo'n woestijn achtergrond en cactussen kunnen wel tegen droogte!
|
Turtlecious!
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Oktober 2007, 10:54:10 » |
Heel erg bedankt Jarno/Kurt!!! Ja, ik heb er echt zin in! Zijn cactussen giftig voor (vierteen) schilpadden??? Dat zou mooi staan bij zo'n woestijn achtergrond en cactussen kunnen wel tegen droogte! Ik weet dat de vijgcactus niet giftig is en zelfs gezond...verder weet ik er niet van (en heb zelfs een afgeronde agragrische school gedaan.... ) Jarno.
|
|
|
|
sandro
Stigmochelys pardalis
heb 2 griekjes man en vrouw 2jaar
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Oktober 2007, 16:04:44 » |
opuntia (schijfcactus ) is goed vruchten en bladeren kunnen ze allebei eten.
|
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Oktober 2007, 16:19:46 » |
|
Turtlecious!
|
|
|
sandro
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Oktober 2007, 16:24:51 » |
lopen ze los door huis? dat is niet goed krijgen ze longontstekking gaan ze dood.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 24 Oktober 2007, 16:33:26 » |
dat is mooi klote nu Lillia
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Oktober 2007, 16:44:32 » |
Echt wel...... Krijgen ze longonsteking?? Misschien kan ik mijn moeder zo wel overtuigen....................... Wordt nog een heel karwei Echt zo stom.............
|
Turtlecious!
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 24 Oktober 2007, 17:10:24 » |
dus ze wandelen gewoon over d egrond nu???
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
sandro
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 24 Oktober 2007, 18:21:02 » |
het is egt niet goed waar slaapt dat beest dan en eet hij en warmt hij zich op gewoon in huis kan egt niet hoor
|
|
|
|
Lilia9334
Stigmochelys pardalis
Koninklijke Torugo!
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 24 Oktober 2007, 18:38:49 » |
Nou, soms, we hebben vloerverwarming, en ze zitten ook in een bak, met stro en een graafplaats. In de zomer zitten ze buiten (wanneer het goed weer is natuurlijk), maar in de winter.... Daarom wilden we een terrarium om in de winter te gebruiken... Maar mijn meoder vind het dus niet zo goed....
|
Turtlecious!
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 24 Oktober 2007, 18:45:11 » |
nou dan is jou moeder niet de slimste of heeft geen hart voor de dieren. ik ben bang als je geen terrarium krijgt of mag kopen,dat dan de enige oplossing is ze weg te doen. heel erg voor jou maar je moeder blijft helaas de baas in huis. maaaar, probeer met goede woorden en goede praat je moeder te overtuigen dat het echt beter voor je dieren is. veel succes
|
|
|
|
sandro
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 24 Oktober 2007, 21:37:27 » |
waar poept je schildpad dan het lijkt me niet egt lekker in de huiskamer een schildpadden poepje maar zeg maar tegen je moeder dat je schildpad zo ziek wordt(longontsteking) en dood kan gaan en het is ook niet egt gezond voor jullie (denk ik) als de schildpad overal rondloopt en overal kan poepen en plassen maar dat is een keus maar het is nu in iedergeval niet goed gehuisvest.
|
|
|
|
|