Rust, regelmaat en warmte...
Rust: gewoon niets doen, geen kijkers, laat de bak ingericht zoals die is, verplaats de voeder/waterschaal niet meer (behalve met schoonmaken).
Regelmaat: probeer zoveel mogelijk op delfde tijd in de bak te komen voor voer en water, verder niet.
Warmte: houd het dier lekker warm. Gemiddeld 28 graden, koudste hoek 24 graden en onder de lamp niet hoger! dan 40 graden.
Dit even een paar weken volhouden. Zodra die gepoept heeft naar de DA brengen.
Succes.
Jarno.
Heb dit nu ook voledige rust en het is warm genoeg. Waneer moet ik me echt zorgen gaan maken als hij nog niet gegeten heeft?
Camilio,
Ik zou me even geen zorgen maken....zoals eerder is benoemt is de pardalis 1 van de moeilijke soort omtrend gezondheid en vernieuwing....met stress als gevolg. Dit kan weken duren. Mijn ervaring tot nu toe is dat ik de dieren gewoon laat zitten ze vanzelf komen. Let op...dit kan soms weken duren. kOmt het niet dan is het ziek en zal uiteindelijk zonder ingrijpen bezwijken.
Ik zou als ik jou was elke dag zijn voer en water verversen, zorgen dat het dier lekker weg kan kruipen in een grote pluk hooi en 1 keer in de week het dier pakken om te controleren hoe het is. snotneusje etc. Gewicht. Reflexen.
Als dat allemaal goed blijft gaan, lekker laten zitten.
zo nee....toch even naar de DA, wellicht zal het in grammen afnemen als het dier niet eet, maat dat valt te verwaarlozen. Hier zou ik mij geen drukte om maken.
Na 2 weken als ie niets heeft gelopen en gegeten zou ik...ook al ziet er gezond uit de dierenarts even bellen om advies, welke ervaring heeft met reptielen.
Groet, Jarno