buikschild is 8,9 cm (van uiterste punt tot uiterste punt)
ze weegt (want denk dat het een ze is) 228gram
De beste manier van meten (eigenlijk enige juiste) en gewicht bepalen is deze:
http://wald.heim.at/urwald/542304/pursall/ze eet veel klaver en paardebloembladeren, brede weegbree, paprika en andijvie. soms soja scheute of wat tuinkers heel soms een stukje fruit om de twee weke stukje van een cm. ze heeft ook altijd een sepia schelp, waar ze heel veel van eet. ze heeft 1 vaste dag per week soms 2.
ze heeft ook iets met gedroogde krijden. er zit leeuwentand, smalle weegbree, pepermunt, brandnetels en klaver in. ruwe proteine: 19,5%, ruw vet: 3,4%, ruwe vezel: 21,1%, ruwe as: 14,9% maar ik weet eigenlijk niet of ze het wel eet
en ook zo van die gedroogde blokjes waar je water op moet doen. maar betwijfel ook of ze der wel van eet. samenstelling: ruwe proteine: 15%, ruw vet: 1%, ruwe vezel: 30%, moisture (in het engels weet niet wat het wil zeggen): 14%
Beste is maar om de 2 dagen eten geven, zeker als sprake is van overgewicht.
Zijn de gedroogde blokjes waar je het over hebt hooi of kruidenbrokjes? Voor de rest lijkt de voeding OK.
ik weet niet of het er wat mee te maken heeft. maar een jaar gelede was ze heel erg afgevalle deze tijd van het jaar omdat ze wormpjes had. ze wou toen niet meer eten. en toen heb ik ze een paar dagen moeten dwangvoederen tot ze weer op krachten was om zelf te eten. wat er ook wel mee te maken heeft is dat ik net terug kom van vakantie en ze had toevertrouwd aan vriende en nu is ze dus wat zwaarder.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het dier op zo een (paar weken?) korte tijd overgewicht heeft, waarschijnlijk wat teveel eten gegeven dus, de vakantieoppas inclusief
ik heb net foto's getrokken maar het lukt me niet ze hier op te zetten, denk dat ze te groot zijn...
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
De uitleg foto's plaatsen vind je hier:
http://schildpaddennet.superfora.nl/smf/index.php?topic=303.0Indien het niet lukt om foto's te plaatsen en je wil ze graag op het forum mag je ze altijd sturen naar mij, dan plaats ik ze wel voor je.