Kolenbranders is mijn favorite soort
. Ze zijn ook zeer actief en super kleurrijk. Wat plaats betreft hebben ze idd iets meer plaats nodig dan grieken. Ook moet je zorgen voor een grote waterbak met een warmtelamp boven. Omdat die graag uren lang in het warme water liggen. Warm water voor die mannen is ongeveer rond de 35° dat vinden ze zalig. Bij mij ligt er constand wel 1tje in en liefst voor meer dan 1 uur. Ook moet de ondergrond voor deze soort redelijk vochtig zijn en een verneveligssysteem is aangeraden om de natuurlijke regenbuien na te bootsten. temperatuur voor deze soort is over dag 28tot 30° en snachts rond de 20°. je mag me altijd een Pm sturen voor info.
Sorry maar ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Kolenbranders kunnen het beste gehouden worden op een goede droge ondergrond
met een licht vochtige plaats.
Verder komen de meeste kolenbranders in Nederland uit een gebied met een erg droge periode dan ook zeker niet nevelen.
Wat de temperatuur betreft is een dag temp van 28 graden veel te hoog rond de 22 graad met een uitschieter tot 40 graden onder de lamp is beter.
Bij mij gaan ze in de zomer al naar buiten met 15 graden, Waar ze voor komen komen temperatuur verschillen van 30 graden in een etmaal voor.
Gaan we ze allemaal te warm houden zal deze weerstand snel verdwenen zijn.
LETOP, dit betrft natuurlijk volwassen dieren, jongen tot een jaar of 4 wijken hier vanaf net als bij andere soorten houd je die iets warmer en vochtiger.