Zoals jullie misschien weten heb ik dus 2 schildpadden gekocht. Het vrouwtje had daar 2 eitjes gelegd. Waarvan 1 kapot is gegaan. Maar de andere de broedstoof is gezet. ( al paar weken). Nu kon ik het eitje meenemen( heb ik niet gedaan ivm transport en heb geen broestoof staan) Maar nu mailde ik om hem nog wat te vragen. Hij vroeg nog of ik interesse had in het ei. Ik heb ja gezegd met de vraag hoe te vervoeren(Probere heeft altijd meer zin dan direct eitje weg te doen toch? Namelijk geen idee wat hij zou doen als ik het eitje niet wil). Magoed aan jullie dus ook de vraag. Hoe vervoer ik een ei zo stil mogelijk en hoe behoud ik de temperathuur.
Ik heb dit nog nooit aan de hand gehad.....
Ik zou eigenlijk het ei niet vervoeren en het diertje ophalen na uitkomst.
Maar als het toch moet dan is onderstaande een idee (ik weet niet of dit al eerder is beproefd);
Het ei bedekken onder een laag vochtig vermiculite (of een substraat dat de eienaar gebruikt)
zo kan het het niet om rollen. Thuis verwijder je dat weer tot het ei weer zichtbaar is.
Het vervoer kan (zo doe ik dat met schildpadjes) in een koelbox met daarin een fles met warm water.
Het is niet erg als de temperatuur enkele uren lager is