Vorige week was het weer zover, jaarlijkse controle.
Mijn Forstenii was helemaal gezond, enkel zijn er wat wormen in de ontlasting gevonden.
Nu heb ik een kuur gekregen die ik 3 dagen moet toedienen en over 2 weken moet ik dit herhalen.
Hiervoor heb ik zo'n minispuitje met een lang opzetstuk (wat lijkt op een dikke naald zonder punt), zodat ik voorbij de ingang van zijn longen kan komen.
Maar het lukt me maar niet om het middel toe te dienen, het is elke dag weer een worsteling
en ik wil men schildpad ook niet teveel stress bezorgen.
Ik probeer de instructies van de RA te volgen, maar zonder succes.
Ik zet hem steeds met mijn ene hand schuin naar boven, zodat hij zijn hoofd uitsteekt. Met mijn andere hand probeer ik met mijn duim en wijsvinger net achter zijn hoofd geraken. Maar hij weet steeds wel zijn hoofd terug te trekken en zit constant met zijn nagels te krabben. Hij is nog maar 3 jaar oud en ik ben bang om hem pijn te doen op deze manier, hij beweegt steeds zo hevig met zijn hoofd. De nek is ook wat zachter, dus ik weet niet hoe stevig ik dit mag vastnemen zonder hem te wurgen.
Mijn vertrouwde RA woont niet bepaald in de buurt, dus ik kan er niet elke dag naartoe om het middel te laten toedienen en ik wil dit zelf kunnen.
De RA heeft het zelf al eens toegediend tijdens het onderzoek, maar men schildpad heeft het haar toen ook erg lastig gemaakt.
Ik heb ook al geprobeerd om een beetje van het medicijn tussen 2 plakjes courgette te doen, want hier is hij dol op, maar hij heeft het meteen door en vertikt het om hiervan te eten. Het is dan ook een zeer kieskeurige eter.
Dus mijn vraag, hoe dien je in hemelsnaam medicatie toe via de mond van een schildpad ?