drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 29 Juli 2007, 16:22:35 » |
lig ze onder de lamp helemaal uitgestrekt met de beentjes of zit ze helemaal ineen getrokken,ik begrijp het helemaal dat je ongerust bent
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 29 Juli 2007, 17:40:34 » |
Nu ligt ze normaal en met haar hoofdje naar buiten (ze is net zelf in bad gegaan en heeft wat gedronken en nog klaver gegeten) te rusten. Maar een paar uit geleden zat ze constant met haar hoofdje in haar schild.
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 29 Juli 2007, 17:42:29 » |
Ik heb wel het idee dat ze een opleving heeft, maar dat dacht ik vanochtend ook.
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 29 Juli 2007, 17:56:56 » |
ben je al bezig met het wormenkuurtje,zo ja,misschien heeft ze daar wat last van,hier was dat ook het geval bij 1 van de schildpadden,en na de kuur was ze weer de oude.
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 29 Juli 2007, 18:49:27 » |
Ja dat klopt en dat moest van de da. Over twee weken weer herhalen en dan na twee weken weer. Blijft ze daar dan 6 weken last van hebben?
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 29 Juli 2007, 18:52:42 » |
Ja dat klopt en dat moest van de da. Over twee weken weer herhalen en dan na twee weken weer. Blijft ze daar dan 6 weken last van hebben?
hier was het na 2 dagen weer helemaal oke,maar ik moest 3 dagen achter elkaar kuurtje geven en herhalen na 3 weken,is blijkbaar overal verschillend,wat voor kuurtje heb je gekregen?
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 29 Juli 2007, 19:11:52 » |
Ik weet de naam niet, staat er niet op.
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 29 Juli 2007, 19:27:27 » |
dat is vreemd,weet je dan wel de hoeveelheid die je moet geven,staat de naam niet op de strip of heb je geen tabletten gekregen?
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 29 Juli 2007, 19:32:37 » |
Ik heb 3 spuitjes gekregen die al gevuld zijn en deze vloeistof moet ik om de twee weken in haar bekje spuiten. Is hier dan niemand mee bekend?
|
|
|
|
drika
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 29 Juli 2007, 19:37:49 » |
er zijn hier wel liefhebbers die hier mee bekend zijn,daar zal je nog wel antwoord op krijgen,lukt het wel om het in het bekje te krijgen?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 29 Juli 2007, 19:48:03 » |
Naar alle waarschijnlijkheid heb je panacur meegekregen (witte vloeistof ?) Dit moet idd herhaald worden, met andere middelen ook trouwens, de wormeitjes zijn niet gedood en komen na enkele weken uit vandaar de herhaling. Na 2 of 3 behandelingen is de schildpad nagenoeg wormvrij.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 29 Juli 2007, 19:52:17 » |
Nu ligt ze normaal en met haar hoofdje naar buiten (ze is net zelf in bad gegaan en heeft wat gedronken en nog klaver gegeten) te rusten. Maar een paar uit geleden zat ze constant met haar hoofdje in haar schild. Niks om je zorgen over te maken hoor, geen enkele schildpad is de ganse dag actief. Ook stress (DA bezoek) is nu een factor die meespeelt en maakt dat het dier rustiger is dan normaal. De ontlasting kan wat slijmeriger/dunner zijn dan normaal omdat ontwormingsmiddel ook de goedaardige bacterieen (darmflora) dood die instaan voor een goede spijsvertering.
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 29 Juli 2007, 19:54:13 » |
Het is inderdaad een witte vloeistof en heb net het een en ander gelezen over panacur. Blijkbaar is het toch wel een heftig middel. Het was wel moeilijk om het in haar bekkie te krijgen, maar uiteindelijk wel gelukt. Hoe werkt het dan precies, als ze niet gedood worden heeft het toch weinig nut? En wanneer is het beste moment om het cocopeat in het terrarium te vervangen. Ik heb dat nu een dag na de eerste kuur gedaan. Alle uitwerpselen haal ik er altijd meteen uit.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 29 Juli 2007, 19:58:29 » |
Wel zoekt ze de warmtelamp op (temp. is verhoogd naar 30 graden). Ze heeft vandaag veel geslapen. Normaal , 30°c is sleeptime voor schildpadden, maar hou dit nog maar een tijdje aan het is aangewezen schildpadden met twijfelachtige gezondheid enkele graden warmer te houden, het maakt wel dat ze meer slapen.
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 29 Juli 2007, 20:02:52 » |
Dus dat verklaart ook al het een en ander.
|
|
|
|
|