Is idd een ander mannetje, het eerste dier is intussen hersteld maar heb ik nu ook afgezonderd voor alle zekerheid:
Er is een artikel verschenen van het dier op de hier bovenstaande foto, maar volgens de auteur (vorige eigenaar) was de verwonding toen niet van het vechten met het tweede mannetje...maar betrof het een opengesprongen of opengekrabt gezwel.
carbonaria's zijn doorgaans tolerant, niks wees op enige agressie tussen de dieren onderling...blijkbaar niet het geval dus.
Het dier zal wellicht een injectie krijgen om de infectiedruk te verlagen, net als bij vorig dier zal ikzelf de wond moeten schoonhouden, ik zie ook dit dier volledig te herstellen. Hij gedraagt zich verder normaal en heeft in de quarantainebak ook goed gegeten. Het is huid op de keel en hals die weg is, carbonaria's hebben een vrij tere huid, ik zie dit bij een pardalis of sulcata niet snel gebeuren
De vermoedelijke dader (het melanistische mannetje) zal nu nog slechts periodiek (onder toezicht) in de groep worden gezet.