jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 4 Augustus 2007, 22:35:35 » |
D-magic, Dat ziet er goed uit.....erg mooi. Die terracotta schalen doen het altijd goed.... Jarno.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 5 Augustus 2007, 10:51:08 » |
Drika, ik kan alleen van smalle weegbree vinden, mja kan ik ook op internet zoeken natuurlij Jarno, dank u, ja de terra schaaltjes hebben sowieso een natuurlijke kleur vandaag hebben ze weer wat witlof en paardebloem bladeren gehad. hopelijk krijg ik snel mn agrobs en mn gras-klavermengsel binnen
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 5 Augustus 2007, 20:53:26 » |
vandaag geprobeerd of ze smalle weegbree lustte, maar dat vonden ze toch niet zo'n succes, morgen nog maar een blaadje neer leggen kijken of ze het dan wel lusten. vandaag hadden ze al eerder ook een blaadje paardebloem blad gegeten.
hoe lang kan een schildpad op zn rug blijven liggen?? vandaag was er 1 die lag 2 x binnen 15 minuten op zn rug en dat wordt ee probleem als ik aan het werk ben natuurlijk :s
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #78 Gepost op: 5 Augustus 2007, 23:42:00 » |
hoe lang kan een schildpad op zn rug blijven liggen?? vandaag was er 1 die lag 2 x binnen 15 minuten op zn rug en dat wordt ee probleem als ik aan het werk ben natuurlijk :s Sterk afhankelijk van de temperatuur denk ik, onder de warmtelamp kunnen ze vrij snel sterven, daarom altijd zien dat hier de temperatuur nooit te hoog oploopt. Ikzelf heb nog nooit 1 doodgehad door op z'n rug te draaien, gewoon geluk? Elke dag zet ik er een 15 tal terug recht (voornamelijk sulcatababy's) meestal raken ze uit zichzelf wel opnieuw gedraait. Zorg voor een voldoende ''vaste'' ondergrond en genoeg ''afzetpunten'' in de vorm van stenen of hout.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #79 Gepost op: 6 Augustus 2007, 08:31:57 » |
Kurt,
Dank je wel.
onder de lamp wordt het een beetje moeilijk daar is niet zoveel waar ze door om kunnen vallen, alleen door huhn zelf. onder de lamp was het gister 34graden en de rest was koeler.
ik zal van de week voor de zekerheid nog ff op zoek gaan naar wat leuke steentjes voor in de bak.
liggen die van dan al op hun rug als je van je werk af komt? want dan zouden ze gewoon al een paar uur op hun rug kunnen liggen.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #80 Gepost op: 6 Augustus 2007, 11:12:11 » |
D-Magic,
Het blijft altijd moeilijk als je aan het werk bent.....je weet maar nooit. Ik heb een enkele keer dit meegemaakt...kan het nog op 2 vingers tellen....maar ben altijd weer verrast wat ik aantref.. Zoveel mogelijk controleren en als je aan het werk bent daarna.....door nieuwe stenen en/of takken neer te zetten hebben ze de mogelijk om daar tegen aan te kruipen en weer goed op de buik te komen, maar bied tevens weer extra val mogelijkheden door erover heen te klimmen. Het blijft altijd maar weer controleren op hoop van goede zegen....
Jarno.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #81 Gepost op: 6 Augustus 2007, 12:21:22 » |
Jarno,
Ja daar dacht ik dus ook aan dat ze dan weer nieuwe mogelijkheden hebben om op hun rug te vallen, mja gister viel er 1 op zn rug omdat hij tegen het raam aan kroop.
dus ze vinden altijd wel iets.
na mn werk ga ik ook altijd gelijk naar huis en gelijk naar boven om te kijken hoe het gaat en of ze niet op hun rug liggen.
wat voor stenen kan ik het beste pakken voor in het terrarium?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #82 Gepost op: 6 Augustus 2007, 12:25:29 » |
Best is geen te hoge obstakels maken zoals hier: Hier vallen ze er niet vanaf hoor, eerder glijden doen ze Het blijft wikken en wegen, observeren en ondervinden...
|
|
|
|
Mirjam
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #83 Gepost op: 6 Augustus 2007, 13:13:32 » |
Ik heb ook meegemaakt dat er 1 van mijn grieken op z'n rug lag in het buitenverblijf. Ze ijsberen vaak langs de kant en dan komen ze elkaar af en toe tegen maar ze verzetten dan allebei geen pas dus ze duwen als het ware elkaar gewoon om. Ik heb geen idee hoe lang hij/zij daar gelegen heeft maar weet nog wel dat het was in een hele warme zomer. Hij had schuim op z'n bekkie en totaal de energie niet meer om nog een poging te doen zich te keren. Heb hem toen in de schaduw gezet in een bakje water waar hij zienderogen opknapte... Ik heb echt geluk gehad, had geen half uur later moeten komen.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #84 Gepost op: 6 Augustus 2007, 13:30:48 » |
:s dan had hij al ff zo gelegen denk ik
ja dat zie ik ook al, dan zijn ze aan het lopen dan duwen ze elkaar gewoon weg en dan is het maar wachten tot ze een keer elkaar omduwen
ik ben ook blij dat het in mijn terrarium niet zo heel warm wordt, max 34 onder de lamp
|
|
|
|
Mirjam
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #85 Gepost op: 6 Augustus 2007, 13:57:53 » |
:s dan had hij al ff zo gelegen denk ik
ja dat zie ik ook al, dan zijn ze aan het lopen dan duwen ze elkaar gewoon weg en dan is het maar wachten tot ze een keer elkaar omduwen
ik ben ook blij dat het in mijn terrarium niet zo heel warm wordt, max 34 onder de lamp
Dit was buiten, in de felle zon..zo zielig
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #86 Gepost op: 6 Augustus 2007, 14:10:50 » |
ja dan nemen ze alle warmte gelijk op natuurlijk, dat lijkt me idd niet fijn voor ze. bij ons is het al niet fijn als je een paar uur met je buik in de zon ligt welkom in Cuijk trouwens, kom ik ook vandaan
|
|
|
|
Mirjam
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #87 Gepost op: 6 Augustus 2007, 15:52:47 » |
welkom in Cuijk trouwens, kom ik ook vandaan Thanks
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #88 Gepost op: 6 Augustus 2007, 15:56:05 » |
Best is geen te hoge obstakels maken zoals hier: Hier vallen ze er niet vanaf hoor, eerder glijden doen ze Het blijft wikken en wegen, observeren en ondervinden... Ze zijn toch fotogeniek he.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #89 Gepost op: 6 Augustus 2007, 17:19:39 » |
Jarno,
Ja daar dacht ik dus ook aan dat ze dan weer nieuwe mogelijkheden hebben om op hun rug te vallen, mja gister viel er 1 op zn rug omdat hij tegen het raam aan kroop.
wat voor stenen kan ik het beste pakken voor in het terrarium?
D-magic, Als ze tegen het raam aan blijven lopen, kun je dat met een plankje/plakplastic even wegwerken zodat ze dan niet meer chronisch weg willen lopen door het glas. Stenen....ik gebruik ruwe stenen....momenteel staan er kinderkoppen in. Ze hebben dan meer grip als ze erop willen klimmen. PS: Vandaag de pardalissen buiten.....en ja hoor....1 op de rug in de volle zon en 2 mannen waren haar aan beide kanten aan het paren...niet helpen, maar gewoon stug doorgaan. Heb haar maar geholpen. Groet, Jarno.
|
|
« Laatste verandering: 6 Augustus 2007, 18:24:50 door jarnohogeboom »
|
|
|
|
|
|