Zie hier een foto van hoe ze er nu uit ziet. Wel slechte kwaliteit maar wil haar voor de rest niet teveel lastig vallen na alle stress van afgelopen week.
Echt zo goed als het halve schild is bedekt met de epoxy, zowel carapax als plastron.
De RA zei dat ze gewoon levendig was en dat voor de rest alles in orde is. Er is alleen nog wel een klein beetje wond vocht onder de epoxy gelopen maar dat is al opgehouden. Uiteraard hou ik dit wel in de gaten zodat het niet erger wordt.
Zodra ik zie dat er een schildafwijking ontstaat door de eopxy, waar de epoxy zit kan het schild niet groeien, moet ik contact opnemen met de RA. Gelukkig groeien ze allemaal langzaam op hier dus ik hoop dat het allemaal goed komt zonder wederom naar de RA te gaan (uiteraard is het geen probleem om er weer heen te gaan maar het zorgt natuurlijk voor veel stress voor het dier).
De RA zei wel dat ze niet zo goed at afgelopen dagen maar ik heb haar hier binnen in een bak gezet, op kranten zodat ik haar goed kan observeren. Zodra ik wat witlof neer legde begon ze direct te eten, het was maar een half blaadje witlof maar ze heeft in ieder geval wat gegeten
De epoxy zou er na een jaar/1,5 jaar vanaf moeten vallen en dan zou het schild weer vast gegroeid moeten zijn. In de tussen tijd zal de epoxy enigszins afslijten.
Ben erg blij dat het schild gelijmd is en dat ze het overleeft heeft. Uiteraard was ik bang dat ze het niet zou overleven maar gelukkig zijn schildpadden sterke dieren