ja ze zijn heel leuk en klein
gister ook een hele rondleiding gehad bij die man, ik was daar om 19:45 en vertrok pas om 21:15. Die man heeft een hele tuin tot zn beschikking en daar heeft hij een aantal kassen in gezet en voor elke soort een apart gedeelte. Behalve voor de Marginata's daar lopen er een paar van bij de andere soorten.
Hij heeft echt heel veel schildpadden, ik denk dat hij wel een stuk of 20-30 heeft, volwassenen.
hij heeft de Marginata's, Boettgeri's, Hercegovinencis, Hermanni en hij had het over corsicanen, italianen en fransen.
hij had ook van allemaal nakweek, alleen de Boettgeri's had hij al buiten zitten. De rest had hij allemaal binnen. Die Marginata's zijn echt super mooi als ze klein zijn en ook echt groot al uit het ei vandaan, ivm de andere soorten dan.
ik heb ook een aantal foto's genomen van hoe het er daar uitziet, er waren ook 2 schildpadjes nog uit het ei aan het komen. Er was 1 schildpadje al een stukje uit het ei en daar deed hij wat water in omdat ze dan al willen drinken. Ik vroeg ook waarom hij dat deed en hij vertelde dat hij al meerdere jonkies had gezien die uitgedroogd waren omdat ze niet op tijd bij het water konden.
hij had ook 2 grote broedstoven staan waar nog een aantal eieren in zaten.
hij heeft ook nog veel informatie gegeven van hoe en wat.
Ik was gister pas om 22:30 thuis en toen had ik geen zin meer om de foto's hier neer te zetten. Ik heb de schildpadjes, namen 1 en 2, in het terrarium gezet en na 30 seconden begonnen ze het terrarium al te verkennen.
ik zal vanavond de foto's hier neer zetten.