Hallo allemaal,
Degenen die mijn topic 'Slowy is wakker' hebben gelezen, weten wellicht nog dat Slowy alleen is komen te zitten toen einde van de zomer haar zusje Speedy 'verdween'. Tijdens onze vakantie is er 1 dag door de oppas geen net over het buitenverblijf gedaan en toen we terug kwamen begin september konden we Speedy nergens meer vinden
We hebben natuurlijk meerdere keren het hele buitenverblijf en het nacht/binnenhok afgezocht, gegraven en alles, maar geen Speedy meer gevonden. Onze conclusie was dat ze helaas moet zijn meegenomen door een ekster, kraai o.i.d. In oktober is Slowy, de achterblijver, in winterslaap gegaan in het nachthok van het buitenverblijf.
Van de week hebben we, bij mensen die een goed tehuis zochten voor hun twee Boettgeri's, Bolle en Kneusje opgehaald. Deze zitten tijdelijk binnen om te wennen en ze te kunnen observeren en zullen als het warmer wordt ook naar buiten verhuizen! We waren heel blij met deze uitbreiding, zodat Slowy niet alleen hoeft te leven
Maar nu, vandaag..... Vanmiddag scheen de zon zo heerlijk warm op het buitenverblijf dat ik het binnenhok voor het eerst open heb gezet, zodat Slowy kon kiezen of ze naar buiten wilde. Dat deed ze half half, ze bleef lekker zitten zonnen in de deuropening. Mijn volwassen zoon vond het nodig een lapje te halen over Slowy's vieze schild en riep even later dat ze zich alweer vies heeft gemaakt en nu buiten zat. Een seconde later ziet hij de echte (schone
) Slowy lopen in het binnenhok...
Kortom: Speedy is terug
Blijkbaar heeft Madam zich toch eind van de zomer buiten ingegraven en heeft ze deze mooie lentedag gekozen om zelf haar winterslaap te beeindigen. Of misschien is ze al iets langer wakker en heeft ze ongezien rond gescharreld en gegeten, want ze is ook nog eens geen gram lichter dan in september, zelfs iets zwaarder!
Sorry voor het langer verhaal, maar we zijn zo enorm blij dat ze toch niet weg is
Wat een avonturen kun je toch beleven met dieren...