u zegt open bakken voor de sulcata's ? voor de luchtvochtigheid
Ik had het over de situatie bij mij thuis, ze zitten in groepjes van 18 tot 30 dieren, door de urine alleen al loopt de vochtigheid te hoog op in gesloten terrariums, nu moet ik om de 2 a3 dagen de vochtige hennep vervangen door droge.
Heeft trouwens ook problemen met de temperatuurgradient, gezien het overdag 25 tot 28°C is in de kamer
dan zit ik ook met de vraag waar dan tegenstrijdigheden inzitten tegen bultvormng ; genoeg vochtigheid , en nu weer wordt het afgekeurd .
wat wel is ik zou niet elke dag dat systeem gebruiken .
mijn vernevelingsysteem zet ik dageleijks op dat de bodem bevochtigt wordt , voor de carbonaria's , dipsochelys .
Ik had het niet over een te hoge vochtigheid, alleen dat ik geen gebruik zou maken van mistmakers in een kamer waar verschillende soorten samen zitten, waarvan sommige in open bakken (vergelijkbare situatie als bij mij)omdat mij zo het risico groter lijkt op kruisbesmetting (via de lucht)ik had het niet over verneveling.
ik heb mijn sulcata's afgezondert zitten met reden dat in het terrarium daar het veel droger heb en iets warmer .
zoals de meesten al gezien hebben die bij me geweest zijn is dat het terrarium vrij hoog is en dat er een ander terraium aansluitend is en daar juist een wand inzit met een soort gaas waar het meeste van vocht weg kan .
Hier had ik het over de situatie bij mij thuis, toch enigsins anders (veel jonge dieren op relatief beperkte ruimte, zie hierboven.)