Goedenavond!
De naam is Roos, een 21-jarige met al heel haar leven een fascinatie voor reptielen en amfibie?n
en die sinds afgelopen weekend eindelijk verheugd eigenaar van twee mooie, kleine geelwangschildpadjes heeft mogen worden.
Ze zijn circa 5cm groot en heten Gomb?k en T?kno (Hongaars voor 'paddenstoel' en 'schildpad'
)
Ik ben een Eindhovense die zo'n driekwart jaar geleden naar Belgi? is verhuisd en verder een grote passie heeft voor muziek
en allerlei soorten creativiteiten.
Nu even een paar fotootjes, zodat jullie weten wat voor een vers bloed er hier weer beland is
Tot nu toe is het enkel nog maar gelukt een foto van de minst verlegen te maken, ook omdat ik ze de rust wil geven om aan hun nieuwe thuis te wennen:
En hier een paar foto's van hun thuis (het is de eerste keer dat ik een schildpaddenthuis maak, dus alle tips en aan- of opmerkingen zijn welkom!)
De afmetingen van de bak zijn 60x43x21 en verder zit er een filterpomp in, een warmte-element en boven het strand hangt een warmte-/uv-lamp.
E?n schildpadje voelde zich na een dag al goed op z'n gemak, zwemt rustig rond, chillt een beetje in de plantjes en op de stenen en zwemt zelfs heel rustig naar het glas toe als ik aan het gluren ben, alsof ie eigenlijk mij aan het begluren is.
De ander is echter behoorlijk schichtig en z'n favoriete plek blijft toch wel op en onder de filter, al is ie sinds vandaag wel al wat meer rond op ontdekkingstocht gegaan. Hij slaapt zelfs op de filter ..