Ik zou ze even apart huisvesten met de water temperatuur bij die kleine iets hoger (ongeveer 27 a 28 graden)
en de voeding wat fijner maken.
Verder zou ik die kleine is ongeveer een 2 a 3 uur verplicht laten zonnen onder warmte en uvb lamp
Het is zowiezo niet verstandig om deze 2 al zo snel bij elkaar te zetten zonder quarantaine periode
Wil jij ze alvast voor koken om ze daarna op het eiland te bakken?
Nergens ter wereld heeft het stromend (diep) water een temperatuur van 28gr. C., de temperatuur van het water is met 25gr. al te hoog, tussen de 18 en 22 gr. C. is meer als voldoende, dat de schildpad veel aan land is geeft dat al aan.
Kleine schildpadden leven meestal diep in het water ver van hun grootste vijanden de vogels en volwassen soort genoten.
En hoe wil jij een schildpad verplichten om te zonnen? Ze vastleggen op het strand?
Sterven ze aan de stress.
Dus TS dient zijn watertemperatuur omlaag te brengen, de schildpad zal dan minder op het eiland gaan liggen en meer zwemmen waardoor ook zijn energie opgebruikt wordt, doe daar goed eten bij en de schildpad zal zeer te vreden zijn.
Theo ik ben jou idiote antwoorden op al mijn berichten een beetje zat!
De temperaturen die ik beschrijf zijn goede temperaturen.
Trachemys worden gehouden bij temperaturen van 25 26 graden.
18 tot 21 is echt wel te koud.
Verplicht zonnen houd in dat je ze niet vast gaat leggen Theo maar
Dat je ze van water onthoud.
Ook wil ik benadrukken dat we het hier over dieren in gevangenschap hebben. En niet over wild.
Wat in het wild gebeurd wil ook niet altijd zeggen dat dat alles is.
Nou mensen ga nooit naar een ra of da want dat doen ze in het wild ook niet.
Scheeld meteen een hoop geld.
Vitamines en dergelijk spul weggooien.
Da kan toch niet Theo denk toch is na man!!