Heel goed schildpadden kunnen namelijk verstopt raken door die kiezels.
Een verstopping door kiezels!!!!!!!!!!!
Heb ook al ooit eens iets gelezen over verstopping van het spijsverteringskanaal door het gebruik van zand, denk dat er in de natuur dan geen schildpad meer over waren, deze leven allemaal op zand en kiezel.
Overigens is duidelijk dat het Belgisch zand dat voor metselwerk gebruikt wordt anders is dan het metselzand in Nederland, metselzand moet aan een bepaalde korrel grote voldoen, als je dat te scherp vind gebruik je voegzand maar heb nog nooit metselaars gezien met snijwonden aan de handen van het zand dat in Nederland langs de maas gewonnen wordt, momenteel rondom Cuijk en Alphen, over een paar maanden ook bij Maasbommel.
Het spijt me Theo maar dit is toch wel het meest domme bericht wat ik ooit gelezen heb met je snij wonden!
even voor de duidelijkheid ben ik geen belg maar een Nederlander die jaren als ondernemer in de bouwsector actief is geweest,
tot dat ik een zwaar bedrijfsongeval voor mijn kiezen kreeg.
Wat betreft de verstoppingen, kunnen alle dieren en alle levende wezens op deze aardbol ergens door verstoppen,
het is alleen de vraag, hoe kan ik dat risico verkleinen en hoe kan ik het proberen te voorkomen.
En dat is de taak van de mens als houder van dieren.
Laat je je kinderen ook stenen op eten en chloor of wat dan ook drinken?
Of zeg je dan nee laat dat maar is even.
En ook even theo, zand komt UIT de maas en niet er langs!