Dank jullie wel.
Ik kan niet anders zeggen dat de schildpadden toch goed zijn verzorgd; schilden zien er goed uit, levendig, ze eten al etc. Behalve de te kleine bak zijn ze liefdevol opgegroeid, gelukkig.
Het zijn geelwangen, en of 1 geelbuik, ik moet nog even het verschil uitzoeken. 3 vrouwen, 1 man. Geen idee wat de leeftijd is, kreeg ik "geen idee' als antwoord.... De grootse lijkt aan het vervellen op haar buik. En tijdens het uitspoelen van de steentjes, kwam ik ook veel schilddeeltjes tegen.
De lamp hangt te laag, dus ik moet nog even een verhoging maken, anders kunnen ze niet genoeg zwemmen. Morgen moet ik even kijken wat voor lamp er in hangt, alleen een warmtelamp of een combinatie lamp. Ik heb er wel een thermometer in gehangen voor de luchttemperatuur. Het watertemperatuur is 28 graden, klopt dat?? Ik krijg de luchttemperatuur nog niet omhoog. Maar we hebben ze ook net sinds vandaag en de kap is veel open geweest, maar dat mag niet te lang duren.
Ik heb echt 4 bussen, zo goed als vol met voer gekregen, 1 bus zelfs echt nog nieuw... Daar ben ik super bij mee!!
Wel zoek ik voor de 2 grootsten een ander huisje. De twee kleinsten overbruggen de tijd nog wel tot we een grotere bak hebben, maar met die 2 grootsten er bij gaat dat zeker niet lukken. De grote dames drukken de andere twee zodanig weg, dat ze niet genoeg eten kunnen krijgen en bijna niet op het platform mogen. Maar ook dit word opgelost.
Ik zit vol plannen en idee?n voor de tuin voor in de zomer, nu maar even alles acclimatiseren..
Groetjes