Sinds een aantal weken hebben wij twee griekjes. De laatste week ben ik bezig geweest om een verrijdbare bak te maken (genoeg inspiratie op dit forum
). Bij mooi weer zal deze in mij tuin staan. Bij minder mooi weer in mijn reptielen ruimte.
Het is een simpele "kant en klare" polycarbonate broeikas van 110x60cm gemonteerd op een houten onderstel met wielen. De binnenkant van de houten bak is afgedischt met worteldoek. Links en recht twee grote gaten voor eventuele water afvoer. Het substraat is een mix van cocopeat en bosgrond.
Ik zit nog even te tobben wat betreft de afdichting. Er zit bij de kas ook een 2 delig deksel. Ik denk dat ik hier een groot vierkant stuk colycarbonaat uitsnij en aan de onderkant afdicht met kippengaas en een aluminium profieltje. Het idee hier achter is dat de platen eventueel weer op het kippengaas kunnen worden gelegd voor de afdichting.
Ook tob ik nog over de lamp. Vooralsnog hang ik er voor binnen wel een lamp in aan een kabel. Ik denk dat ik pas bij +20 graden de bak naar buiten doe
Feedback is welkom