Pieter82
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 22 Juli 2014, 08:23:42 » |
Beste,
Misschien kennen jullie het ook wel...
Je familie, je buren, kennissen, vrienden... komen graag af met restjes loof voor je schildpadden. Zo krijg ook ik regelmatig restjes andijvie, bloemkoolblad, wortelloof,.... aangeboden van mensen die over een eigen moestuin beschikken.
Ik ben hier uiteraard blij mee, het is gratis en bovendien lijkt het mij gezonder. Deze groenten zijn meestal onbespoten enzo. Maar je moet, denk ik, wel opletten wat je wel geeft en wat niet, en vooral qua hoeveelheden. Teveel koolbladeren lijkt me niet gezond voor landschildpadden maar beperkt kan het geen kwaad.
Gisteren kreeg ik het loof van selderij aangeboden. Mijn vraag is nu of ik dit aan mijn Griekjes mag geven. En zoja, is het gezond en hoeveel? Misschien kunnen jullie me ook helpen, om me een beter inzicht te geven welke groenen (of het groen ervan) wel en niet en in welke maten het mag gegeven worden?
Bij mij bestaat de dagelijkse voeding toch voor zeker 50% uit andijvie, aangevuld met andere groenten en kruiden, soms wat fruit.
Ik heb dit forum al wat doorzocht maar voorlopig niet veel hierover te vinden, moest er toch al een forumtopic hierover bestaan, geef dan even de link aub.
Groetjes en alvast bedankt.
|