Luckykev
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Gepost op: 18 Juli 2014, 17:40:35 » |
Na een 8 maand wachten ga ik binnenkort 2 van de 6 Geoclemys Hamiltonii ontvangen , laat ons hopen dat de andere snel volgen het is de bedoeling met deze sterk bedreigde soort te kweken en er veel van te leren ik denk dat dit een vrij unieke soort is in Belgie , moeten er mensen zijn die deze soort ook hebben laat maar gerust iets weten dit zijn de eerste foto's die ik ontvangen heb , het zijn toch schatjes niet ?
|
1.3.0 Malaclemys terrapin centrata 2.1.0 Mauremys reevesii 0.1.0 Chelodyna Longicollis 2.1.0 chelus fimbriatus (mata mata) 0.0.3 Chelydra serpentina 0.0.10 Testudo marginata 1.1.0 Geochelone sulcata
|
|
|
Tortoise
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juli 2014, 20:45:24 » |
zo weer een mooie soort er bij. weet dat ze redelijk duur in aanschaf zijn. (tenminste de dollar prijs dan.) ga dit topic of andere met deze soort zeker volgen.
|
|
|
|
Nicho
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Juli 2014, 05:32:38 » |
Waaw, weer een heel mooie soort erbij!! Wat zijn de geslachten van de groep?
|
|
|
|
Luckykev
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Juli 2014, 10:03:26 » |
Dank u Nicholas en Tortoise !!
Van de geslachten weet ik nog niet echt veel ik hoop dat het ofwel 3 koppels gaan zijn ofwel 2 mannen en 4 vrouwen Deze 2 zouden in principe wel een koppel moeten zijn De reden waarom ik dit nog niet zeker weet is omdat er dieren bijzijn die in Hong Kong in beslag genomen zijn en das nog moeten afwachten wat er naar europa word gestuurd , er komen in augustus, september zo'n 30 Hamiltonii naar Nederland Het is vooral daarom dat het zolang heeft geduurd voor ik zekerheid had dat ze naar mij zouden komen eerst moest de Hong Kong Cites dienst toestemming geven dat ze mochten afkomen en dan moest er ook nog tussen de Nederlandse en Belgische Cites dienst contact genomen worden , op dit moment worden de laatste papieren ingevuld ( hopelijk de laatste toch ) en daarna krijg ik bericht van de Nederlandse cites dienst voor de overdracht
Voor de kostprijs is dus enkel de vervoerskosten die mij in rekening zijn gebracht dus dat valt nog wel mee , de dieren echter zijn eigendom van de ESF dus ik kan ze niet doorverkopen , maar eventuele nakweek staat wel op mijn naam
|
1.3.0 Malaclemys terrapin centrata 2.1.0 Mauremys reevesii 0.1.0 Chelodyna Longicollis 2.1.0 chelus fimbriatus (mata mata) 0.0.3 Chelydra serpentina 0.0.10 Testudo marginata 1.1.0 Geochelone sulcata
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Juli 2014, 12:57:36 » |
Een prachtige soort.
|
|
|
|
Tortoise
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Juli 2014, 13:34:43 » |
Dank u Nicholas en Tortoise !!
Van de geslachten weet ik nog niet echt veel ik hoop dat het ofwel 3 koppels gaan zijn ofwel 2 mannen en 4 vrouwen Deze 2 zouden in principe wel een koppel moeten zijn De reden waarom ik dit nog niet zeker weet is omdat er dieren bijzijn die in Hong Kong in beslag genomen zijn en das nog moeten afwachten wat er naar europa word gestuurd , er komen in augustus, september zo'n 30 Hamiltonii naar Nederland Het is vooral daarom dat het zolang heeft geduurd voor ik zekerheid had dat ze naar mij zouden komen eerst moest de Hong Kong Cites dienst toestemming geven dat ze mochten afkomen en dan moest er ook nog tussen de Nederlandse en Belgische Cites dienst contact genomen worden , op dit moment worden de laatste papieren ingevuld ( hopelijk de laatste toch ) en daarna krijg ik bericht van de Nederlandse cites dienst voor de overdracht
Voor de kostprijs is dus enkel de vervoerskosten die mij in rekening zijn gebracht dus dat valt nog wel mee , de dieren echter zijn eigendom van de ESF dus ik kan ze niet doorverkopen , maar eventuele nakweek staat wel op mijn naam
super van de esf hoe ze met schildpadden om gaan. misschien is niet iedereen het met mijn mening eens, maar vind een goede zaak van de esf.
|
|
|
|
Nicho
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Juli 2014, 08:00:30 » |
Nogmaals, heel mooie dieren. Er staat een mooi kweekverslag van Harald Artner met deze soort in het boek Turtles, Proceedings: International Turtle & Tortoise Symposium Vienna 2002. Ik weet niet of je hier weet van hebt, maar dit zou je verder kunnen helpen.
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Juli 2014, 11:43:49 » |
Gans dat boek is echt een aanrader. Heb het ook in mijn bibliotheek staan.
|
|
|
|
Luckykev
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Juli 2014, 21:15:55 » |
bedankt voor de tip Nicholas dit boek heb ik nog niet , vandaag heb ik de afmetingen van de 2 binnengekregen : het grootste dier: plastron 15,5 cm carapax 17,4 cm. het kleinere dier: plastron 12,3 cm. carapax 13,6 cm.
Ik heb ook daarjuist een mail gestuurd naar Harald Artner misschien dat hij mij nog andere opmerkingen en bevindingen kan geven
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Juli 2014, 10:19:11 » |
Ook de secretaris van het ESF weet er wel het ??n het andere over
|
|
|
|
Luckykev
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 3 September 2014, 21:50:53 » |
aanstaande zondag ga ik de dieren ophalen in blijdorp zoo ben zo benieuwd ze in het echt te zien , foto's volgen volgende week nog
|
|
|
|
Nicho
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 4 September 2014, 00:19:30 » |
Mooi, we kijken uit naar de foto's!
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
"Don't be a hare, it's cool to be a tortoise!"
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 4 September 2014, 21:39:43 » |
In de laatste aflevering 'Schildpadden met stippen en spikkels'( http://schildpaddenforum.net/index.php/topic,13050.msg175180/topicseen.html#new) van Kekke Koppies is de Geoclemys Hamiltonii verschenen. In de beschrijving van Wikipedia staat: ...Over de habitat, de levenswijze en de voortplanting is vrijwel niets bekend, het is een vrij zeldzame soort... Fantastisch dat Luckykev straks een groep van deze soort zal houden. Gefeliciteerd!Wij horen graag over je ervaringen met deze 'stippenschildpad' in de toekomst. Mogelijk kun je een bijdrage leveren aan de bekendheid over de levenswijze van de Geoclemys Hamiltonii.
|
Houder van land- en waterschildpadden. Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
|
|
|
Luckykev
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 4 September 2014, 22:01:27 » |
heel erg bedankt Norma en Nicholas Ik ga mijn best doen om veel over deze soort te leren en ook mijn bevindingen mee te delen aan anderen Hier is alvast een artikel dat ik gevonden heb dat wel leerrijk is http://www.lacerta.nl/sites/default/files/artikelpdfs/Lacerta53-01-011-017.pdf
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 4 September 2014, 23:47:39 » |
Hier is alvast een artikel dat ik gevonden heb dat wel leerrijk is
...geschreven door de stamboekhouder zelf...
|
|
|
|
|