Zeker neem ik adviezen ter harte, das immers de bedoeling van een forum, maar waar het mij om ging was dat het dan ook verwoord wordt wat er niet goed aan is...
Zoals nu al 2 maal vermeld ging het om een "feestmaal" en niet een wekelijks terugkerend zondagsmaal zoals Femke nu lijkt te interpeteren, omdat dat niet goed zou zijn.
Ik weet ook na inmiddels al 1,5 jaar op dit forum en andere forums mee te lezen, dat over veel zaken meerdere meningen van toepassingen zijn, ook over wat wel en niet goed zou zijn...
Om misschien nog duidelijker te zijn... Ze zitten in hun eigen tuintje vol met diverse goede kruiden, die idd aangevuld worden door andijvie, witlof, champignons, paksoi, Chinese kool, koolraap, boerenkool, frambozenblad, druivenblad, courgette. Maar idd geef ik vrij standaard eerst witlof en andijvie, de andere soorten worden afgewisseld.
Daarnaast worden ze ongeveer 1x in de maand verwend met een paar plakjes tomaat,paprika, appel, kiwi, peer, veldsla, rucola, ijsbergsla, broccoli, tauge, bloemkool of meloen.
Let wel op: alles wat hierboven staat wordt in kleine porties gegeven en dan zeer met mate!
Dit is een lijst die ik heb samengesteld na veel verdieping op meerdere forums, internet en mijn contacten met mede schildpad eigenaars.
Mocht hier iets tussen zitten wat er beter niet bij hoort, dan hoor ik het graag, maar dan ook met de reden waarom...? Een beetje onderbouwing kan geen kwaad toch?
Maar ze hebben dus wel dagelijks de mogelijkheid uit vers onkruid ;-)
Ook ik bedoelde het zeker niet verkeerd, maar was wel verbaasd en nieuwsgierig naar die opmerking ;-)