FromHolland
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 8 Mei 2009, 22:20:49 » |
Maakt het jouw dan iets uit of het door menselijk toe doen een hybride is geworden in de natuur of niet(misschien beetje raar geformuleerd)?
Indien door menselijk toedoen natuurlijke barrieres worden weggehaald waardoor soorten bij elkaar kunnen komen dan heb ik daar geen problemen mee. Ik zou natuurlijk het liefst zien dat mensen die natuurlijke barrieres niet weghalen.
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 8 Mei 2009, 22:25:09 » |
Waarom zou je een bv wel seretta/ hybriden/intergrade willen kweken, alleen voor de mooiegheid vindt ik niet genoeg Mee eens, maar de zuivere bloedlijnen liggen nou eenmaal niet voor het oprapen van de genoemde soorten.
|
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 19 Juni 2009, 23:55:54 » |
Op kingsnake staan er ook nog genoeg, dit is niet de eerste en zal niet de laatste zijn
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 20 Juni 2009, 00:09:42 » |
Op kingsnake staan er ook nog genoeg, dit is niet de eerste en zal niet de laatste zijn [/quote Dat is Amerika maar is erg snel overgeslagen volgens mij.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 25 Juli 2009, 20:02:07 » |
Er staan alweer 8 Centrochelys sulcata x Stigmochelys pardalis op Terraristik, het begint in Europa dus ook uit te breiden. Ze staan deze keer wel met foto's aangeboden.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 25 Juli 2009, 20:05:01 » |
Er staan alweer 8 Centrochelys sulcata x Stigmochelys pardalis op Terraristik, het begint in Europa dus ook uit te breiden. Ze staan deze keer wel met foto's aangeboden.
Ik had ze inderdaad ook al gezien gister
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 25 Juli 2009, 22:58:02 » |
Stigmochelys pardalis samen huisvesten met Centrochelys sulcata is je reinste dierenmishandeling vind ik....
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 25 Juli 2009, 23:05:08 » |
Is vast voor mensen die wel een sulcata willen maar hij mag niet te groot worden en als ie spikkeltjes heeft is grappig Doen ze bij Labradors ook.Ze willen wel zo'n lieve Labrador maar hij mag niet haren dus ga je 'm kruizen met een poedel en noem je het een nieuw ras van de broodfokkers Labradoedel
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 25 Juli 2009, 23:15:33 » |
Is vast voor mensen die wel een sulcata willen maar hij mag niet te groot worden en als ie spikkeltjes heeft is grappig Doen ze bij Labradors ook.Ze willen wel zo'n lieve Labrador maar hij mag niet haren dus ga je 'm kruizen met een poedel en noem je het een nieuw ras van de broodfokkers Labradoedel Even Off-Topic De Labradoedel is anders wel een uitkomst voor mensen met een allergie voor honden (naar het schijnt). In feite is elk hondenras gefokt voor speciale eigenschappen. En nu weer On-Topic
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 25 Juli 2009, 23:34:00 » |
Vindt honden en andere "'echte"' huisdieren en exotisch dier zoals schildpad niet zo vergelijkbaar met elkaar. Van mij hoeft een hond of kat niet raszuiver te zijn maar exotisch dier wel, zit hem in dat huisdieren toch al gecreeerd zijn door mensen en exotisch huisdier niet, dit oorspronkelijke zoals de natuur het dier heeft gemaakt en bedoeld spreekt juist veel mensen aan, echt fout om daarmee te gaan rommelen. Ga dan kweken met konijnen cavia of weet ik wat voor een huisdier en niet exiotische dieren als je alles maar wil kruisen.
|
|
|
|
Kuzzbunch
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 21 Januari 2010, 21:33:44 » |
Sommige van die websites alleen al! Wanneer een kweker een site opent om zijn nakweek kwijt te geraken, niets op tegen. Maar sommige (Amerikaanse) sites kan je de dieren precies kopen zoals je een CD bestelt op Amazon!
|
|
|
|
goovaerts heidi
Chelonoidis carbonaria
Spain
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 30 November 2013, 21:56:40 » |
weet dat dit al een ouder topic is, maar kwam dit tegen bij het lezen
@kurt lippens: waarom is sulcata en pardalis samen huisvesten dierenmishandeling?
ik heb hier grote groep pardalis, maar mijn man is helemaal gek op sulcatas, het idee was 1tje, vrouwtje, bij de pardalis te zetten, een volledig verblijf goed genoeg voor sulcata kan ik niet maken, en mijn pardalissen zitten zeeeer ruim
ik dacht dan, maak wel omelet van der eitjes (bij wijze van spreken, heb helemaal geen interesse om met sulcata te kweken)
maar nu komen er toch wel meer vragen naar boven
wat is de wetgeving hierop? hebben dit jaar tot midden november temperaturen gehad van rond de 30?, dus ik loop steeds risico dat eitjes dan uit zichzelf uitkomen, ik heb 3 pardalismannen, dacht nooit dat die interesse zouden tonen in die ene sulcata die er tussen loopt in hun serre is het nu overdag dikwijls nog boven de 35?
heb al gegoogeld, maar ivm wetten rond die hybrides vind ik niets samen huisvesten lijkt me niet verboden, in de laatste trionyx staat ook artikel van jan louwman die aldabra en sulcata samen huisvest maar kurt zn opmerking dat sulcata en pardalis samen dierenmishandeling is, blijft door mn hoofd spoken......
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 2 December 2013, 13:48:10 » |
Ik denk dat sulcata's wat hevig kunnen zijn voor de pardalissen. Heb zelf ooit is een foto gezien van een gigantea die geramd was door een sulcata. Wil je echt niet meemaken. Net als Kurt zou ik deze twee soorten nooit samen huisvesten. Sommigen doen het wel... Maar dat is dan hun eigen verantwoordelijkheid.
|
|
|
|
|