30 november besteld en nu al binnen. En ook deze keer via DHL zonder bijkomende kosten thuis afgeleverd.
Maar nogmaals, ik heb nog nooit bij bestellingen vanuit Engeland, VS of China moeten bijbetalen. En daar zaten toch een aantal bestellingen tussen die ruim de 100 Euro passeerden.
Ik heb de E27 watt LED Corn Bulb (1500-1600 lumen / 6000-6500 K) gelijk even allemaal getest en gelukkig werkten ze alle 3.
Daarnaast heb ik ze ook even vergeleken met een nieuwe repti-glo 2.0 26 watt en daar wat foto's van gemaakt.
De LED-lamp
De repti-glo
Wie verschil ziet mag het zeggen. Zelf zie ik bijna geen verschil in lichtopbrengst en vind ik de LED net iets kouder van kleur.
Maar de verschillen zijn echt marginaal en bijna niet waarneembaar. Er daar ging het me ook eigenlijk om.
Ik heb nu een lamp in prijs vergelijkbaar en die net zoveel licht in dezelfde kleur geeft als de repti-glo 2.0 (waar ik trouwens altijd tevreden over geweest).
Ik gebruik echter wel 8 watt minder en de LED moet bovendien langer stabiel blijven en meegaan dan de repti-glo, waardoor hij uiteindelijk een stuk goedkoper gaat zijn. Want dat is het enige nadeel van de repti-glo, hij loopt na verloop van tijd sterk terug in lichtopbrengst en moet elk jaar vervangen worden.
net zo duur is al