Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 1 Juni 2014, 19:20:38 » |
Ik ben het met Starscreamer eens. Mooi is het niet maar het komt ook in de natuur voor. Dit is een wilde toblerone-boettgeri:
|
Er zijn twee soorten dieren: schildpadden en schildpadvoerdieren! - ESF-Stamboekhouder reuzenaardschildpad - www.heosemys.org
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 1 Juni 2014, 23:42:03 » |
Geloof niet dat de twee met elkaar vergeleken kunnen worden
|
|
|
|
Tortoise
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 2 Juni 2014, 07:41:09 » |
Geloof niet dat de twee met elkaar vergeleken kunnen worden helemaal mee eens. Als je de schildpad an uit fe natuur ziet heeft wat bult groei maar verder mooi op gegroeit. Bij de andere foto duidelijk te zien dat deze te kort is geschoten in de verzorging.
|
|
|
|
RJ
Chelonoidis carbonaria
Netherlands
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 9 Juni 2014, 13:10:54 » |
is het verstandig om baardagamen bij schildpadden te plaatsen? http://www.marktpl..nl/a/dieren-en-toebehoren/reptielen-en-amfibieen/m816849916-testudo-horsfieldii-te-koop-bewezen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
"Don't be a hare, it's cool to be a tortoise!"
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 17 Juli 2014, 21:44:24 » |
Een verbazingwekkende advertentie.... De tuin is er klaar voor. Lees de tekst en bekijk de foto. Hallo,
Hoef je je schildpad niet meer? Ga je verhuizen of kan je je schildpad geen aandacht meer geven? Dan kan ik je denk ik wel helpen, ik wil namelijk een landschildpad en ik heb hier alles klaar. Dus bij mij kan je terecht, en uiteraard moeten de papieren erbij en de schildpad moet kerngezond zijn! Ik hoop dat ik iemand kan helpen.
MvG , --
|
Houder van land- en waterschildpadden. Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: 17 Juli 2014, 21:59:58 » |
Verbazingwekkend kinderspeelgoed. Te koop schildpad met toebehoren kom ,voer,huisje leeftijd: bijna 1 jaar! alles compleet(Het kleintje rechtsboven is het echte schildpad.)
|
Houder van land- en waterschildpadden. Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
|
|
|
vissie89
Geochelone elegans
Netherlands
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: 18 Juli 2014, 12:15:48 » |
oke... de titel slaat idd alles..
ik heb met verbazing de advertenties gelezen, foto's bekeken...
waarom denken mensen niet na voor ze dieren nemen. in dit geval dan schildpadden, maar het is vaak om even de kinderen rustig te houden, en wanneer ze t niet leuk meer vinden, hoppa weg dieren. nu gaat het soms nog gelukkig via marktpl. en krijgen ze in sommige gevallen een betere plek, maar hoe vaak gaat dit goed?
sneu!
blij dat deze site er is waar we wel met ze allen om de dieren geven:)
grtz Frank
|
|
|
|
|
Tortoise
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #53 Gepost op: 23 Augustus 2014, 21:53:49 » |
vandaag nog iemand hier geweest die een aquarium gekocht heeft. had dus zo'n zelfde bak, als de eerste foto in Belgium gekocht. zaten twee geelwangen in. zaten er al drie jaar in vertelde hij en werd tijd voor wat groters!!
snap die mensen niet, maar goed een dozijn aan informatie gegeven tip om lid te worden van de nbsv en van schildpaddenforums.
|
|
|
|
Stevenalkmaar
Chelonoidis carbonaria
Clemmys guttata 0.9.0
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: 31 Augustus 2014, 10:21:46 » |
1 jaar oud 35cm? ? http://link.marktpl..nl/m838482770
|
|
|
|
brent
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: 31 Augustus 2014, 12:48:55 » |
Ik kan de link niet openen maar 35 cm groeien in 1 jaar lijkt me vrijwel onmogelijk.
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 31 Augustus 2014, 14:00:46 » |
Ik kan de link niet openen maar 35 cm groeien in 1 jaar lijkt me vrijwel onmogelijk. Foto gezien, de schildpadden zijn beslist ouder dan 1 jaar.
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: 31 Augustus 2014, 14:06:38 » |
Verbazingwekkende prooien...Dit onfortuinlijke schildpad is onder de motorkap van een auto gevonden en is hier door een steenmarter verstopt. Op foto 2 is het totaal ingedroogde schildpad uit de motor verwijderd.
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: 12 September 2014, 17:29:42 » |
Een verbazingwekkend bijzonder aanbod:
Kweek groep europeese moerasschildpadDeze bijzonder mooie groep word nu aangeboden. Wilt u met deze soort kweken dan is dit de mogelijkheid. De groep bestaat uit 2 volwassen mannen en 5 vrouwtjes (leggen elk jaar eitjes). Leeftijd ongeveer 8 jaar ongeveer 15 cm schild lengte. Kunnen buiten in de vijver. Voor belangstellenden: zie MP Advertentie 846120440 d.d. 08-09-2014
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: 17 September 2014, 19:56:15 » |
Verbazingwekkende advertenties. Tot Lach, huiver en vermaak.
Uit de serie: 'Schildpad te koop'
Het is een mooie goedkope schildpad van 8 jaar en 13 cm Het is een landschildpad hij eet groenten zoals salade en dat soort groenten. heeft niet veel verzorging nodig heel af en toe zijn hok/kooi schoonmaken (maakt niet uit wat een doos.met zaagsel kan ook prima) en af en toe hem laten los lopen is eigelijk alles ----------
Hierbij zijn mijn schildpadden te koop. Het zijn er twee. 1 geelwang en 1 roodbuik. Ze zijn ongeveer 1 jaar oud en zien er mooi en gezond uit. Onze hond is nogal wat angstig voor als ze bewegen en in het water plonsen vandaar! ----------
Deze schildpadden zijn minder dan 6 maanden oud. Daarnaast worden deze schildpadden niet groter dan ong. 10 centimeter daarnaast zullen de schildpadden snel gewend zijn omdat er ook een aquarium bij zit compleet met inhoud. Daarnaast krijgt u ook een pot voer en een potje met kreeftjes mee. Deze kreeftjes zijn een snack voor hun. We hebben besloten de schildpadden weg te doen omdat we een puppy in huis hebben. Hierdoor hebben we geen tijd meer voor de schildpadden. ----------
Een paar weken geleden heb ik ze gekocht in een dieren speciaalzaak. Aan de hand van hun informatie was het geen probleem om ze bij de goudvissen in het aquarium te plaatsen. Als ik maar een eiland voor ze had. Zo gezegt zo gedaan....
De 2 zijn echt maatjes van elkaar en doen het verder heel goed. 1 van hen is hand tam. Maar helaas gaan de vissen en de schildpadden toch niet samen. Daarom bied ik ze nu te koop aan. ----------
Twee prachtige dwerg schildpadjes te koop aangeboden. Ze zullen een andere thuis moeten vinden want ik ga het huis uit. ----------
|
|
|
|
|