Martientje
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 25 Oktober 2013, 00:17:14 » |
Ahaaa.... een nieuwe soort te koop. baby landschildpad griekse vierteen inclusief citespapieren de schildpad gaat weg ivm samenwonenbron: mp.Neemt wel veel ruimte in..... Die heb ik van de week gemaild met de vraag of het een Griek of Vierteen is... Geen antwoord gekregen...
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 25 Oktober 2013, 01:14:43 » |
een baby die gaat samenwonen en daarom weg moet
|
Er zijn twee soorten dieren: schildpadden en schildpadvoerdieren! - ESF-Stamboekhouder reuzenaardschildpad - www.heosemys.org
|
|
|
Nine
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 25 Oktober 2013, 23:05:19 » |
Ahaaa.... een nieuwe soort te koop. baby landschildpad griekse vierteen inclusief citespapieren de schildpad gaat weg ivm samenwonenbron: mp.Neemt wel veel ruimte in..... Walgelijk waartoe sommige "mensen" in staat zijn. Ik kreeg zelf mijn griekje 21 jaar geleden als kado, maar geen haar op mijn hoofd dacht er ooit aan haar weg te doen. Ze is een niet-ondenkbaar deel van mijn leven geworden. Ik wou nooit aan de reptielen zelf, maar dit was het mooiste cadeau dat ik kon krijgen....
|
|
|
|
Martientje
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 1 November 2013, 09:12:42 » |
Ahaaa.... een nieuwe soort te koop. baby landschildpad griekse vierteen inclusief citespapieren de schildpad gaat weg ivm samenwonenbron: mp.Neemt wel veel ruimte in..... Die heb ik van de week gemaild met de vraag of het een Griek of Vierteen is... Geen antwoord gekregen... Nog steeds op mp.. En het is nog steeds een Griekse Vierteen.
|
|
|
|
Nine
Geochelone elegans
Belgium
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 3 November 2013, 16:59:25 » |
Het is waanzinnig tot welke aankopen mensen impulsief gaan. Ze beseffen niet dat ze met levende wezens handelen. Mijn Griekje heb ik destijds cadeau gekregen. ZE was zo klein dat ze op mijn handpalm kon zitten. Ik heb e nooit over gedacht haar weg te doen.
Het is een schande dat die diertjes verkocht mogen worden. Ze verkopen zelfs nog bakjes met een palmboompje in. Vreselijk gewoon.
Kunnen we geen petitie starten?
groetjes
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
"Don't be a hare, it's cool to be a tortoise!"
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 3 November 2013, 19:16:21 » |
Ook een interessante advertentie, je staat er elke keer weer verbaasd van:
1.1 Astrochelys radiate te koop wij hebben een volwassen paar uitgestraald schildpadden te koop.
Hu? Uitgestraald? Zouden ze daarom weg moeten?
|
Houder van land- en waterschildpadden. Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 3 November 2013, 19:20:21 » |
Het is een schande dat die diertjes verkocht mogen worden. Ze verkopen zelfs nog bakjes met een palmboompje in. Vreselijk gewoon.
Kunnen we geen petitie starten?
Nine er wordt aan gewerkt, wat dacht je van de positieflijst....., straks kan mogelijk niemand meer een hobbydier houden.
|
Houder van land- en waterschildpadden. Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 3 November 2013, 20:48:57 » |
Ook een interessante advertentie, je staat er elke keer weer verbaasd van:
1.1 Astrochelys radiate te koop wij hebben een volwassen paar uitgestraald schildpadden te koop.
Hu? Uitgestraald? Zouden ze daarom weg moeten?
Waar staat die advertentie Norma? Een paar jaar geleden was er een dubieuze verkoper actief die 'uitgestraalde' schildpadden verkocht (met dank aan google-translate). Kennelijk is die weer terug...
|
Er zijn twee soorten dieren: schildpadden en schildpadvoerdieren! - ESF-Stamboekhouder reuzenaardschildpad - www.heosemys.org
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 3 November 2013, 21:06:15 » |
Waar staat die advertentie Norma? Een paar jaar geleden was er een dubieuze verkoper actief die 'uitgestraalde' schildpadden verkocht (met dank aan google-translate). Kennelijk is die weer terug... [/quote]
@Marnix MP Advertentie 739840243
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 3 November 2013, 21:08:12 » |
Waar staat die advertentie Norma? Een paar jaar geleden was er een dubieuze verkoper actief die 'uitgestraalde' schildpadden verkocht (met dank aan google-translate). Kennelijk is die weer terug...
@Marnix MP Advertentie 739840243
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 3 November 2013, 21:49:29 » |
Een nieuw account met alleen deze advertentie en weinig info. Het lijkt erop dat onze vriend terug is.
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 4 November 2013, 18:10:07 » |
Een nieuw account met alleen deze advertentie en weinig info. Het lijkt erop dat onze vriend terug is. Het is mogelijk om MP te tippen over verdachte advertenties. Rechtsonder 'Tip Marktplaats' inklikken, dan laatste keuzeknop 'verdachte adverteerder'. Er zijn al drie bieders...
|
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 4 November 2013, 18:24:51 » |
Advertenties kijken is vermakelijk, deze ontdekte ik vandaag. Het blijft toch moeilijk hoe dat nou zit met die testudo's, horsfieldi's, Griekse en andere soorten schildpadden. Ook al weet je er mee te kweken nakweek van testudo horsfieldy griekse landschildpad met de nodige papieren nog 3 stuks
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 4 November 2013, 18:44:47 » |
Het is mogelijk om MP te tippen over verdachte advertenties. Rechtsonder 'Tip Marktplaats' inklikken, dan laatste keuzeknop 'verdachte adverteerder'.
Er zijn al drie bieders...
Een van de bieders is laurent. Zo heet de stamboekhouder van A.radiata ook... Vergelijk het met deze advertentie, die twee jaar geleden op allerlei sites stond: http://sieraden.tweedehandsspul.nl/kettingen/214306-uitgestraald-schildpadden-te-koop.-ze-zijn-goed-opgeleid.-gezondheid-gegarandeerd.htmlHet is erg vreemd, maar ik wil hem niet meteen als 'verdachte adverteerder' bestempelen. Misschien is het een eerlijke verkoper met een taalprobleem.
|
|
|
|
Martientje
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 5 November 2013, 08:04:29 » |
Mailtje sturen met vragen?
|
|