wat heb ik toch een rare schildpad. ik zit uren en uren te kijken naar mijn dieren,zo mooi vind ik ze, ben ik even weg,dropt ze zomaar weer ineens 3 eieren. gewoon in de buitenbak,op de losse aarde. ze kan overal graven,heb zelfs in het kasje allemaal wit zand gedaan,misschien vond mevrouw dat prettig,maar nee hoor. mijn man keek toevallig even naar de dieren en zag wat geks liggen .de eieren zaten ook behoorlijk onder de poep. hij heeft ze voorzichtig gepakt,beetje schoongemaakt en ze liggen al keurig in de stoof. bij een temp van 32 graden en een lv van ongeveer 70%. dit is de derde keer dat ik eieren heb,maar er komt telkens niks uit. de eerstekeer zag ik toch duidelijk bloedvaatjes en de eieren keken echt helder wit. de tweede keer dacht ik al dat het niks werd, en nu maar hopen. ik ga er nu echt niet aankomen
. ik moet wel zeggen dat ik totaal niks zie gebeuren,tussen de mannen en de vrouwen zeg maar. maar goed,misschien willen ze geen getuigen. hoop echt dat het nu iets wordt.
ik heb ze in vermiculiet gelegd en krekelbakjes. ik heb een jaeger stoof. de vermiculiet mag opdrogen als de lv maar rond de 70% blijft,of moet de vermiculiet vochtig blijven? dat vind ik lastig. alle tips zijn welkom. wil zo graag eens een jonkie! lijkt me echt gaaf. dank alvast.