Uit aparte bakjes laten eten kan een oplossing zijn, maar dan moet je in de gaten houden of ze dat inderdaad doen. Misschien kun je ze tijdens het eten in een apart verblijf zetten.
Dat lijkt me een heel gedoe elke keer.
Een andere oplossing: geen verschillend voer door elkaar geven, want dan wordt alleen het lekkerste gegeten.
Ga maar bij jezelf na, jij eet toch ook liever een gebakje dan spruitjes?
Ik geef per dag één voersoort in ruime hoeveelheid, zo weet je zeker dat elk dier hetzelfde binnenkrijgt. Wanneer het dominante dier voldoende gegeten heeft vertrekt hij vanzelf.
Elke dag dus een andere voersoort geven.
Zet het op twee of meer plekken. Of in een ruime schotel, zodat de één het de ander niet onmogelijk kan maken om te eten.
Eten ze weinig van één soort, jammer, dan maar niet eten, morgen komt er weer iets anders. In de natuur vinden ze ook niet altijd hun lievelingshap!
Hmm wat streng ben ik toch...
Meerdere stukken sepia op verschillende plekken leggen.
Het op elkaar kruipen en kopknikken is dominantie- en paargedrag. Een vrouwtje erbij geeft de dames wat rust, hij moet dan zijn aandacht verdelen
Ook mannenschildpadden kunnen het elkaar soms lastig maken, het zijn niet altijd van die lieverdjes
Geef ze een ruim verblijf met klauter- en verbergplekken. Houtstronken, een plek waar ze zich in kunnen graven, verschil in hoog en laag waar ze op en onderdoor kunnen wandelen. Een muurtje om achter te zitten. Zo kan een vrouwtje van een 'lastige schildpadvent' af komen...
De dieren vinden het prettig wanneer ze de mogelijkheid hebben elkaar niet te zien.
Gebruik je creativiteit en maak er wat moois van!