Spannende tijden precies! Komt het (hopelijk) toekomstige diertje van dezelfde kweker vandaan?
Of vond je toch een andere kweker van Corsicaanse dieren?
Dat wordt leuk met 3 van die diertjes!
Ikzelf zou de dieren toch minstens 6 weken apart houden om te zien of het goed aankomt en het diertje de kans te geven zonder competitie te laten groeien. Dan kun je makkelijker in de gaten houden of het eet bijvoorbeeld. In die tijd kun je je huidige diertjes eens door een reptielenarts laten controleren of ze gezond zijn. Na deze 6 weken zou ik ze eigenlijk al samen steken. Schildpadden zijn immers wel solitaire dieren, maar dit wil niet zeggen dat ze elkaar in de natuur niet tegenkomen. Vooral op jonge leeftijd leven ze wel samen en leren ze zo de soortgenoten kennen (bron: 'Naturalistic keeping and breeding van Hermann's tortoises' van Wolfgang Wegehaupt => kopen die handel, een hele wereld ging voor me open!).
Zelf ben ik van mening dat ook zeer jonge schildpadjes al constant buiten mogen, mits een goed verblijf. Dat van jou lijkt mij behoorlijk winddicht en beschut, dus zie ik er geen probleem in om het kleintje na 6 weken ook daarin te houden. Maar dat is natuurlijk maar mijn mening en zoveel ervaring heb ik uiteraard helemaal niet
.
Ik duim mee voor het ei!
Ps. Voor eventuele minder aandachtige lezers: ik raad hier NIET aan om maar een quarantaineperiode van 6 weken te gebruiken bij het introduceren van nieuwe dieren. Dit is een specifiek geval, namelijk een diertje dat pas uit het ei komt en nog niet in aanraking geweest is met andere dieren en dus (normaal gezien) gezond is. De gezondheidstoestand van de huidige diertjes kon ook al een jaar gecontroleerd worden.