Ja ja! Hij is op z'n eiland gekropen! De eerste keer sinds dinsdag, 1 mei!
Toen was het zonnig weer en had ik hem buiten op het terras gezet. Even heeft hij toen van de zon kunnen genieten.
Jammer genoeg duikt hij weer onmiddellijk het water in vanaf hij ook maar de minste beweging opmerkt.
Wij moeten hier momenteel door het huis SLUIPEN.
Je kan dan beter een gloeilamp of spotjes gebruiken als warmte lamp... de aanschaf is niet zo duur...
en wat betreft het springen van het eiland, is normaal.. ze zijn nogal schikkerig in het begin...
en het is een natuurlijke reactie om hun veiligheid in het water te zoeken...
heb 2 geelwangentjes bij de huiskamer deur staan, in het begon waren ze erg schokkerig... maar ze raken er nu wel aangewend (anderhalve week) aan hun redelijk drukke plek... ik kan nu gewoon naar hun toe lopen en het hok openen terwijl ze liggen te zonnen met gestrekte poten....
ik verplaats ze overigens niet van plek... is stressvol.... over een tijdje wanneer onze vijver er komt (jaartje of 3) gaan ze in de zomer de tuin in... wel zo fijn...
mocht je denken pfff wat een kosten een uvb lamp en dan ook nog een warmte lamp...
wij hebben onze lamp besteld dat is een : Solar Raptor 100 Watt UVB PAR38 Kwikdamplamp 220volt
dit is 2 in 1 en maar iets van 30 euro... dus valt best mee....
het is wel een kwik lamp dus pas op... niet schuin hangen.
en let er op dat het tussen de 30-35 graden is en niet hoger... anders moet je de lamp hoger bevestigen... handig om een thermometer te hebben op de zonplaats...
onze schildpadden kruipen letterlijk boven op elkaar dus dat is ook iets om op te letten, ze klimmen graag