bij deze zal ik hier ook maar eens het bouwverslag van mijn reptielenzolder plaatsen.
het begon allemaal met een idee, uitgetekend op sketch up....
gezien ik enkel zo'n typisch plooitrapje had naar mijn zolder, en dit midden in de gang zat, moest er een nieuw gat gemaakt worden om een vaste trap te installeren.
Op zolder was er nog niets, gewelven waar de elektriciteit nog bloot over de vloer loopt. gelukkig was alles al geisoleerd. Op de volgende foto zie je goed hoe dik de gewelven waren waar ik door moest...
Een volgende stap was het plaatsen van een vlakke, stabiele ondervloer. Ik heb hier gekozen om te werken met spaander vloerpanelen op een houten raamwerk. dit omdat er dus elektriciteit over de gewelven liep en alles opgehoogd moest worden. eveneens heb ik ondertussen een afvoer geplaatst voor de vijver die in het leguanenterrarium komt.
Daarna kwam de afwerking met gyproc:
hier het dak met de spotjes
eens de andere kant:
na uren smeren en wrijven bekom je dit:
Tijd om er een kleurtje op te zetten
Op voorgaande foto kun je ook zien dat ik watertoevoer en afvoer voorzien heb. Ook is er een elektronische afzuiging geinstalleerd om luchtverversing te voorzien.
Vloertje er in. Hier heb ik gekozen voor vinyl, simpelweg omdat dit het best tegen eventueel morsen van water kan.
Nu kon eindelijk het leukere deel beginnen.... Terrariums!!!!!
achterwand voor de carbonaria bak:
vloerplaten plaatsen
vloerplaten voor leguanenbak:
verdere opbouw
Voorlopig is dit de stand van zaken na 4 maand hard (alleen) werken. Momenteel moet eerst het terrarium voor de leguanen afgewerkt worden omdat er een vrouwtje zit te wachten om naar hier te komen.
De gebruikte houtpanelen zijn polyspan platen. dit is de goedkopere tegenhanger van betonplex. In principe is dit gewoon spaander met een laag polyester er over...
Ik zal proberen op regelmatige basis een update te plaatsen.
greetz rigor