Graag had ik eens geweten of er al mensen zijn die hun Testudo Hermanni Boettgeries buiten houden en die nu in April 2007 - met dit prachtig weer van de afgelopen dagen al Griekse dames hebben die reeds eieren hebben afgezet ?
Ik heb thuis een paar Grieken en stel vast dat de mannetjes geen paargedrag vertonen, en dus ook geen moeite doen om vrouwtjes te bevruchten, ondanks de goede buitentemperatuur. Allen eten ze goed hun buikje vol - ze krijgen enkel groenvoer bestrooid met heucobs. Overdag liggen ze vredig naast elkaar in het zonnetje.
De mannetjes van mijn Moorse landschildpadden doen niet anders dan hevig de vrouwtjes stoten met hun schild om hen te verleiden tot paring. Nochtans zijn de Testudo Graeca Ibera's moeilijker om mee te kweken dan de Testudo Hermanni Boettgeries.
Weet iemand raad wat er met mijn Grieken scheelt ?
Is dit gedrag natuurlijk ?
Ik hou mijn Grieken al jaren voor het plezier en toch zou ik het fijn vinden te weten wat er dit jaar met hen scheelt want ik heb dit nog nooit voorgehad. Hopelijk zijn de mannetjes tijdens hun winterrust niet impotent geworden en moet ik gewoon wat meer geduld hebben dit keer !
Ze zeggen dat toch altijd in de volksmond,
dat geduld beloond wordt !!!! hi hi