elke
Centrochelys sulcata
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 21 Februari 2012, 07:30:37 » |
hoe hoog staat het water? hoe filter je het water?
|
"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver) "Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen." (K. Gibran tekenaar/schrijver)
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 21 Februari 2012, 13:00:16 » |
hoe hoog staat het water? hoe filter je het water?
Momenteel 25 cm, moet nog verder bijgevuld worden tot 40. Geen filter, slechts een overvloed aan waterhyacinth straks en een bak met papyrus. Daarnaast moet het geheel elke week of elke 2 weken gewoon totaal gereinigd worden.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 23 Februari 2012, 01:31:46 » |
|
|
|
|
elke
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 23 Februari 2012, 08:21:56 » |
nice, ik kan niet wachten om op verlof te gaan .
1 vraagje , hebben jullie geen landgedeelte waar de schildpad kan zonnen?
|
"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver) "Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen." (K. Gibran tekenaar/schrijver)
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 23 Februari 2012, 13:42:17 » |
Aan de straatkant is een zandgedeelte met oploopgedeelte, daar kan gezond worden, zover dat nodig is. Een foto daar van zie je op de voorgaande pagina van dit topic.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: 23 Februari 2012, 13:44:39 » |
Dat ziet er goed uit!!!
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: 23 Februari 2012, 16:26:06 » |
Dat ziet er goed uit!!! Is de plantenbak in de hoek geen opstapje op de ontsnappingsroute ?
|
|
|
|
elke
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #52 Gepost op: 23 Februari 2012, 20:13:32 » |
Aan de straatkant is een zandgedeelte met oploopgedeelte, daar kan gezond worden, zover dat nodig is. Een foto daar van zie je op de voorgaande pagina van dit topic. Hadden we gezien , maar omdat er nu een afdak is , daarom vroeg ik het.
|
|
|
|
kaar
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #53 Gepost op: 23 Februari 2012, 20:42:58 » |
En.....af!!!! Eindelijk, met nog enkele dagen te gaan voor ik weer terugvlieg... Joh, je kunt het ook anders bekijken; het had ook pas af kunnen zijn nadat je weer vertrokken was, dus in ieder geval kun je er nog een paar dagen van genieten Veel plezier en straks goede reis terug! /Karen.
|
|
|
|
sasa
Chelonoidis carbonaria
1.2.0. Trachemys Scripta Troostii.
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: 23 Februari 2012, 23:31:50 » |
Dat ziet er goed uit!!! Is de plantenbak in de hoek geen opstapje op de ontsnappingsroute ? Ja, daar dacht ik nu ook aan. Ik heb misschien niet dezelfde soort schildpadden als jij, maar die van mij klommen er zo uit bij zo'n hoek. Misschien een idee om de vijver randen te overlappen met vijveranden die naar binnen steken? Ziet er verder netjes uit, er is goed werk verricht. Nog een klein puntje bij het eiland, kunnen ze zo wel zonlicht opvangen als het zo overdekt staat, of zont deze soort niet?
|
1.2.0. Trachemys Scripta Troosti
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: 24 Februari 2012, 00:15:51 » |
Is de plantenbak in de hoek geen opstapje op de ontsnappingsroute ?
Zou kunnen, doch de wand is glad en er is niks daarachter wat een reactie van de schildpad zou kunnen triggeren om daar eens een kijkje te nemen. Alles wat de schildpadden nodig hebben zit in de vijver. Nog een klein puntje bij het eiland, kunnen ze zo wel zonlicht opvangen als het zo overdekt staat, of zont deze soort niet?
Deze vijver bevindt zich in Ecuador. Het woord ecuador is Spaans voor het woord evenaar. Dat houdt in dat hier de zon altijd recht van boven komt en de vijver dus altijd zonlicht ontvangt. De gemiddelde temperatuur is hier zo hoog,dat schildpadden niet hoeven te zonnen om de ideale temperatuur te bereiken voor hun voedselvertering. Zelfs 's nachts is het hier ruim boven de 20, vaak zelfs boven de 25 graden Celsius.
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 24 Februari 2012, 08:28:30 » |
Deze vijver bevindt zich in Ecuador. Het woord ecuador is Spaans voor het woord evenaar. Dat houdt in dat hier de zon altijd recht van boven komt en de vijver dus altijd zonlicht ontvangt. De gemiddelde temperatuur is hier zo hoog,dat schildpadden niet hoeven te zonnen om de ideale temperatuur te bereiken voor hun voedselvertering. Zelfs 's nachts is het hier ruim boven de 20, vaak zelfs boven de 25 graden Celsius. Hoe hoog wordt de water temp. maximaal al de zon er de hele dag recht boven staat?
|
|
|
|
elke
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: 24 Februari 2012, 09:39:34 » |
Ah ok ik snap het , ik weet nog dat onze chelydra's aan het zonnen waren puur aan land in 30 graden.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: 24 Februari 2012, 13:09:32 » |
Hoe hoog wordt de water temp. maximaal al de zon er de hele dag recht boven staat?
Vaak warmer dan 35 graden, net zoals de lokale plassen en waterpartijen in de omgeving, waar deze soort van nature voorkomt,...zonder schaduw.....
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: 24 Februari 2012, 13:10:45 » |
Ah ok ik snap het , ik weet nog dat onze chelydra's aan het zonnen waren puur aan land in 30 graden.
Misschien was de water temperatuur toch wat te laag.
|
|
|
|
|