trouwens Nielo
Verkoop van gedroogde garnalen als babyschildpad voer is er juist omdat het niet voedzaam is.Zo proberen de fabricanten te voorkomen dat schildpadden te snel groeien en misvormen door te vaak voeden zoals sommige slechtgeinformeerde beginners vaak doen.Een van mijn schildpadden eet ze liever dan schildpaddensticks.Maar die krijgt ook vaak(2 keer per week) kattenmouse in verschillende smaken dus komt goed.
Zou je even hiernaar kunnen kijken Nielo?
http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,11477.15.htmlHypovitaminose A......... resultaat van niet snel groeiende en misvormde dieren door goede intentie van gedroogde garnalen zoals fabrikant het noemt zeg jij.
http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,9517.msg131207.html#msg131207Even voor de duidelijkheid ik zeg zeker niet dat gedroogde garnalen voldoen als enige voedsel voor babyschildpadden.Meestal wordt dit aangeraden met vit druppels.Ook geen goede aanrading.Weet ik.
Maar schildpadden die te groot zijn door overvoeding zijn zeker ook niet mooi.En is ook niet meer goed te krijgen.
Ik leg alleen uit waarom gedroogde garnalen gemaakt worden en verkocht worden als babyschildpad voer.De fabrikant kent zijn klant en de laksheid van de mens.
Kurt sorry
Maar nu ik dit gezien heb zal ik het zeker niet over mijn hart krijgen om nakweek te kopen.
Tenzij we dit soort praktijken uit de wereld helpen.
Mijn schildpadjes zouden dit dus overleefd hebben?
Ik zal er extra mijn best voor doen dan.
Linkje naar die topic(s) AUB.
Dus wat ga je nu doen ?
Gewoon zo goed mogelijk voor mijn schildpadjes zorgen en een weg zoeken om de import te dwarszitten niet de dieren die door de import al mishandeld zijn.
Proberen te achterhalen waar de zaken die mij bekend zijn hun schildpadjes vandaan halen en proberen deze in contact te brengen met een kweeker indien ze hier nog geen gebruik van maken.
Ik kan heel slecht tegen de beelden in kurt zijn linkje.
Heb er erg veel zin in om de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn in een vuilbak te proppen.De vuilkbak vervolgens van een bergje naar beneden laten rollen.Weten ze hoe het voelt.
Als er iemand paar vingers kan wijzen graag.
Dit lijkt me in iedergeval al een reden om de kweek van geelwangschildpadde te bevorderen, inplaats van proberen af te raden.
Enige nadeel is dat je ze misschien minder snel kwijt raakt, maar bedenk wel als je ze allemaal kwijt raakt dat er weer x aantal schildpadden minder gekocht worden die afkomstig zijn van de import.
En dat is ook de reden waarom ik nooit schildpadeieren zou weggooien.
Ik raad de kweek aankopen niet af maar om dan perse de dieren bij de dierenzaken aan hun lot overlaten.
Ik zou graag die topics lezen en zoeken naar mogelijkheiden om dit soort praktijken uit de wereld te helpen.