Hi Guillaume,
Bedankt voor je antoowrd. je topic had ik gister inderdaad al gelezen. Leuk verhaal, en mooi ruim verblijf. Alleen las ik dat er p je schildpad vliegeneitjes gelegd waren met alle gevolgen van dien. Hellup! Dat is ook weer nieuw voor me. Als ze buiten zitte kan je dat toch bijna niet tegenhouden?!
Verder heb ik nog een algemene vraag over het binnenhok en de winterslaap.
Hoe kan je ervoor zorgen dat er geen vorst optreed in de aarde waar de schildpadjes zich ingraven tijdens de winterslaap? Moet je dan werken met thermosstaten en lampen oid??
Hallo,
Over die vliegen eieren zou ik niet te veel mee inzitten.
Dat gebeurt echt niet veel en als je je schildpadden hebt, en je houd er echt van zal je het niet kunnen laten van er naar toe te gaan, je zal het dan wel zien, maar zit daar niet mee in.
Voor de slaapplaats buiten:
Al die lampen zijn voor niets nodig. Je moet er gewoon aan denken dat je buiten niets nodig hebt van lampen, ze krijgen alles van de natuur.
Voor het winterhok, graaf je een gat, de grote van de slaapplaats, en zo een 30 a 50 centimeter diep.
Je beveiligd dit door kippenhaas te leggen en dan moet je kijken, maar ik weet niet precies wat, je er kunt inleggen. gedroogde bladeren enzo.
Dan heb je gelijk aan de grond, daar doe ik een laag gedroogde bladeren met daarboven hooi en dan het afdak.
Tijdens de winter kan je het hele hok nog eens afdekken met een deken ofzo.
Sommige mensen nemen ze ook binnen in een kist en die dan in de kelder.
Sommige gebruiken een omgebouwde frigo, maar dat is al wat moeilijker vind ik.
Groeten,
Guillaume