Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #195 Gepost op: 24 Maart 2008, 23:21:08 » |
valt dit te vergelijken met agrobs? En waar kun je die Hooipallets kopen? En hoeveel per week/maand? voer je dit aan bv. Mijn pardalis van 700gram?
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #196 Gepost op: 24 Maart 2008, 23:28:36 » |
valt dit te vergelijken met agrobs? En waar kun je die Hooipallets kopen? En hoeveel per week/maand? voer je dit aan bv. Mijn pardalis van 700gram?
Ook Equifyt is van agrobs, alleen is die net iets vezelrijker nog.(is dus vrijwel hetzelfde) Dit is alleen verkrijgbaar in grootverpakking, agrobs vind je op de landdag vrij goedkoop Ook op de site van Frans kan je het bestellen. In het begin doe je maar een kleine hoeveelheid door de voeding, ze moeten er wel aan wennen. Dit drijf je dan geleidelijk aan op, als de mest dan mooi compact is zit je meestal goed Verdeelpunten Equifyt vind je hier: http://www.equifyt.com/voeders-herbs.html
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #197 Gepost op: 24 Maart 2008, 23:44:57 » |
Mijn pardalissen krijgen het na aanraden van hier gezien pardalissen zeer vezelrijk voedsel nodig schijnen te hebben. Ontlasting zijn geen keutels eerder plaquaten. Maar ja ze groeien dus denk dat ik wel goed zit.
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #198 Gepost op: 25 Maart 2008, 00:00:02 » |
Ik geef hier wel aan mijn Pardalis lucerne en geknipt hooi. Ik zal is Equifyt proberen.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #199 Gepost op: 15 Mei 2008, 20:48:52 » |
Vandaag stonden paksoi, andijvie, witloof, tauge, weegbree,klaver en hooipellets op het menu. Voor de pardalissen en sulcata's ook grassen.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #200 Gepost op: 15 Mei 2008, 20:52:25 » |
Vandaag stonden paksoi, andijvie, witloof, tauge, weegbree,klaver en hooipellets op het menu. Voor de pardalissen en sulcata's ook grassen.
Geef je altijd nog groente zodra de onkruiden er volop zijn?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #201 Gepost op: 15 Mei 2008, 21:00:47 » |
Niet altijd, hangt ervan af hoeveel ik kan ''oogsten'' zonder al te veel schade ik pluk enkel onkruid in eigen tuin. Vanmiddag wat gras, weegbree en klaver gegeven, deze avond kon ik geen aanvullend onkruid geven (was zo gepland) omdat het regende.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #202 Gepost op: 15 Mei 2008, 21:18:57 » |
Niet altijd, hangt ervan af hoeveel ik kan ''oogsten'' zonder al te veel schade ik pluk enkel onkruid in eigen tuin. Vanmiddag wat gras, weegbree en klaver gegeven, deze avond kon ik geen aanvullend onkruid geven (was zo gepland) omdat het regende.
Ok is het trouwnes raadzaam om bij de onkruiden extra agrobs toe te voegen voor pardalissen? Dient er ook kalk en vitamine extra gegeven te worden. Had zelf het idee nu ik onkruiden voer een maal per week kalk en vitamine extra te geven alleen geef ik geen extra agrobs voor de pardalissen.
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #203 Gepost op: 15 Mei 2008, 21:32:00 » |
Ik vroeg me af hoe je agrobs het beste kunt aanbieden voor de pardalis. Heb eigenlijk geen idee... Hoe doen jullie het?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #204 Gepost op: 16 Mei 2008, 05:17:59 » |
Ik strooi het over iets wat vochtige groente heen en dan aardig wat. Snij de groente altijd wat kleiner en meng het met flink wat agrobs. merk wel dat als ik onkruid geef de ontlasting een betere consistentie heeft dan met groente en agrobs. Maar kan ook te maken hebben met de hoeveelheid agrobs terwijl dit toch aardig wat is.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #205 Gepost op: 16 Mei 2008, 09:07:31 » |
bij mij merk ik geen verschil aan de ontlasting met het voeren van groente/agrobs en onkruiden
denk idd dat het de beste oplossing is zoals Markooij zegt, over een iet wat vochtige groente strooien, eerst beginnen met een klein beetje omdat ze het anders waarschijnlijk niet gelijk eten
op dit moment strooi ik agrobs er op zodat ze met elke hap die ze nemen al wat agrobs binnen krijgen.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
helin
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #206 Gepost op: 16 Mei 2008, 09:56:50 » |
Vandaag geef ik voor het eerst agrobs voor de babys carbonaria's. Ik heb de adviezen opgevolgd en het gemengd met klein gesneden groenten. Ik merk wel dat ze het niet zo lekker vinden. Ze ruiken eraan en nemen hele kleine happen. Lijkt wel als of ze de geur vreemd vinden. Zijn deze reacties normaal...? En zullen ze uiteindelijk eraan wennen en het voer toch eten..?
|
Groetjes Helin
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #207 Gepost op: 16 Mei 2008, 10:34:34 » |
ik kreeg in het begin ook pcies dezelfde reacties, maar je moet het vanaf het begin een beetje opbouwen. in het begin een klein beetje zodat ze er aan wennen en op een gegeven moment eten ze het gewoon
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #208 Gepost op: 16 Mei 2008, 13:34:48 » |
Maar hoe stooien jullie dat er op? Gewoon breken en zo klein mogenlijk maken. Vind ze namelijk wel erg hard. En krijg het niet klein genoeg denk ik.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #209 Gepost op: 16 Mei 2008, 13:38:42 » |
Maar hoe stooien jullie dat er op? Gewoon breken en zo klein mogenlijk maken. Vind ze namelijk wel erg hard. En krijg het niet klein genoeg denk ik.
Eerst weken in een beetje water, sommigen zetten het met een beetje water in de magnetron.
|
|
|
|
|