mwouters91
Chelonoidis carbonaria
Tachemys scripta scripta 0.0.1.
|
|
« Gepost op: 13 Oktober 2011, 21:27:39 » |
|
Geelbuikje "Frenske" 13-10-2011
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Oktober 2011, 21:43:23 » |
Een kweker van trachemys?
Je lampen zijn goed hoor..
|
0.2.0 Trachemys Scripta Troostii 1.4.0 Trachemys Scripta Elegans 1.3.0 Pelusios Castaneus
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Oktober 2011, 21:45:57 » |
Een kweker van trachemys?
Je lampen zijn goed hoor..
een kweker van trachemys?? wilde inderdaad hetzelfde zeggen en idd je lampen zijn goed komt je schildpad trouwens gemakkelijk boven water? want dit is echt nog een kleine, ok het zijn echte goede zwemmers maar toch, weet niet waar hij eerst inzat
|
Love for the sake of life
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Oktober 2011, 21:46:45 » |
en gebruik jij nu 2 filters of wat zijn die buizen achter je eheimfilter
|
|
|
|
mwouters91
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Oktober 2011, 21:52:07 » |
hey, ja kweker, hij had zelf meerdere en daar had hij eitjes van ik zeg het verkeerd haha. Ok ik vermoedde al dat mijn lampen goed waren want daar hadden jullie me al mee geholpen vorige keer. Die 2 buizen zijn om de kabels van het kleine pompje en het verwarmingselement te beschermen. Dan kan die niet bijten in de kabels, ik vond dit wat beter uitzien omdat je de kabel niet echt ziet alleen die buizen. Hij zwemt goed op en neer de hele tijd, moet denk ik alleen nog 1 dingetje halen waar hij nog op kan rusten, 1 plantje komt net niet boven water, maar dat haal ik morgen meteen. Maar alles goed zo qua lampen of toch liever nog wat anders? Tips ofzo of zeggen jullie je aquarium is goed? gr
|
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Oktober 2011, 23:20:23 » |
is het een dichte bak? of grotendeels dicht? en verder: waarom ben je naar duitsland gereden voor een trachemys?
|
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Oktober 2011, 23:37:05 » |
waarom ben je naar duitsland gereden voor een trachemys Waarom zo negatief over trachemys? Zijn ook dieren of moeten ze ook zeldzamer zijn
|
0.2.0 Trachemys Scripta Troostii 1.4.0 Trachemys Scripta Elegans 1.3.0 Pelusios Castaneus
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Oktober 2011, 23:41:21 » |
waarom ben je naar duitsland gereden voor een trachemys Waarom zo negatief over trachemys? Zijn ook dieren of moeten ze ook zeldzamer zijn ik ben HELEMAAL niet negatief over trachemys trachemys is juist mijn lievelingssoort heb er hier nu 16 zitten waarvan 12 opgevangen dieren ik vond het gewoon vreemd dat zijn keuze weeral veranderd was, en dat hij voor een trachemys die hier met hopen te vinden is naar duitsland is gegaan
|
|
|
|
Starscreamer
Stigmochelys pardalis
Netherlands
2 Geelwangen, 1 Griek & een Muskus
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Oktober 2011, 05:06:48 » |
Bak is kwa lampen prima Ik zou alleen de bodem steentjes vervangen voor metzelzand 1 graven vinden ze fijn 2 zo beschadig je niet de plastron 3 makkelijker schoon te houden 4 persoonlijke rede het staat mooier Voor de rest mooie bak en diertje
|
Trachemys scripta troostii 2.0.0. "Geelwang" Raphael & Slash, Testudo hermanni hermanni 0.1.0. "Griekje" Vegeta, Sternotherus odoratus 0.0.1. "Muskus" Crixus: COWABUNGA!!!
|
|
|
Kenneth
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Oktober 2011, 07:22:59 » |
ik vond het gewoon vreemd dat zijn keuze weeral veranderd was Echt? Ik niet hoor, gezien zijn voorgeschiedenis hier Laten we eerlijk zijn: De bak ziet er prima uit; het diertje heeft voor de komende tijd ruimte zat; het diertje komt bij een particulier vandaan i.p.v. rechtstreeks uit de handel. Niets op aan te merken zo!
|
1.2.0 Testudo hermanni boettgeri
|
|
|
mwouters91
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 14 Oktober 2011, 11:10:58 » |
hey,
ik wilde toch zoals jullie zeiden bij iemand vandaan halen. Dit ook voor het diertjes he dus vandaar. Jä die kiezers doe ik denk ik de volgende keer schoonmaken veranderen. Gelukkig zijn mijn lampen goed. Was er zelfs over het denken om nog 1 vriendje voor hem te halen en dan erna een bak van 1.40 ofz te halen.
gr
|
|
|
|
Starscreamer
Stigmochelys pardalis
Netherlands
2 Geelwangen, 1 Griek & een Muskus
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 14 Oktober 2011, 11:12:58 » |
Schildpadden zijn solitair dus hebben geen vriendje nodig. Voor 2 volwassen schildpaddden heb je een bak nodig van 150*50*50. Binnen 2 jaar heb je een andere bak nodig mocht je een vriendje willen dan zou ik meteen voor de 150*50*50 gaan. Als uit zelfde nest komt zou je nog met zun 2en in een bak kunnen doen anders moet je "nieuwe" schildpad al in quarantine
|
Trachemys scripta troostii 2.0.0. "Geelwang" Raphael & Slash, Testudo hermanni hermanni 0.1.0. "Griekje" Vegeta, Sternotherus odoratus 0.0.1. "Muskus" Crixus: COWABUNGA!!!
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 14 Oktober 2011, 12:06:59 » |
|
|
|
|
mwouters91
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 14 Oktober 2011, 14:19:24 » |
Nee gaat zeker geen zaagrug bij! Verschillende soorten moet je niet door elkaar zetten. Oh oke dan hou ik het voorlopig maar eens bij 1 he. Vraag rondom de pomp heb ik wel eens last van condens kan ik hier aan doen?
gr
|
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 14 Oktober 2011, 14:28:35 » |
Nee gaat zeker geen zaagrug bij! Verschillende soorten moet je niet door elkaar zetten. Oh oke dan hou ik het voorlopig maar eens bij 1 he. Vraag rondom de pomp heb ik wel eens last van condens kan ik hier aan doen?
gr
rondom de pomp?
|
|
|
|
|