SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172832 aantal berichten in 14135 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 10 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Voedingschema jonge griekjes  (gelezen 10196 keer)
Ropeeters
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 55



« Gepost op: 27 September 2011, 18:01:20 »

Mijn drie diertjes krijgen elke dag andijvie of sla met om de dag een paardenbloem ertussendoor.
Op maandag en dinsdag krijgen ze over hun eten gistocal. Ik geef ze alleen in de ochtend eten en af en toe een blaadje als ik terug kom van mijn werk.

De kleinste is een nakomeling en die weegt nu 55 gram, hier kan ik nog vrij weinig over zeggen.
De andere twee gaan echter wel snel, Stitch is nu 106 gram en Crush al wel 128 gram. Ze zijn sinds juli een jaartje oud.

Sinds vorige maand is Crush dus bijna 20 gram aangekomen, geef ik ze teveel eten of misschien te weinig gevarieerd?

Kan iemand mij hierin adviseren? Alvast bedankt! cool zeg
Gelogd

www.ropeeters.nl - Multimedia Freelancer
Kenneth
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1488



« Antwoord #1 Gepost op: 28 September 2011, 08:19:45 »

Ik denk dat de gewichten van je 2 zwaarste dieren prima zijn.

Desondanks zou ik je adviseren om gevarieerder te voeren.
Op dit moment zijn er nog zeer veel meer soorten (on-)kruiden te vinden.

Ik voer mijn dieren ook 1x per dag; iedere dag.
Hierbij tracht is ze ten minste 4 verschillende onkruiden te geven, waarbij ik per dag probeer ook hier variatie in te brengen. En dat lukt prima.
Daarnaast geef ik mijn dieren ook af en toe andijvie / witlof, waar ik supplementen aan toe voeg. Net als jij gebruik ik Gistocal (gemiddeld 1x per week), maar ik vul mijn groentes altijd aan met vezeltjes in de vorm van Agrobs.

Ik zou dus doorgaan met de frequentie van voederen, maar proberen meer te variëren met de diverse voor handen zijnde onkruiden. Zolang de dieren niet vet lijken (uitpuilende ledematen) of bultvorming vertonen zou ik me niet te druk maken om "forse"  gewichtstoename.
Zo ben ik me een keer de pleuris geschrokken door een fikse gewichtsafname tijdens een weegmoment.
Bleek dat het dier tijdens het vorige weegmoment een volle maag /  darmen had... en net voor het latere weegmoment had gemest.. Dat maakt bij deze dieren in veel gevallen een aanzienlijk verschil  knipoog

Dus.. no worry: Je bent goed bezig, maar mag gerust wat meer variëren. Supermarktgroente bevatten in verhouding wat minder vezeltjes dan onkruiden.. en die hebben ze juist zo hard nodig.
Gelogd

1.2.0 Testudo hermanni boettgeri
Chills
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 185


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 1 Oktober 2011, 18:20:09 »

Je bent goed bezig?Huh?Huh??

Iemand die zijn schildpadden elke dag andijvie of sla en om de dag een paardebloem geeft is helemaal niet goed bezig.

De rode en witte klaver, weegbree, duizendblad, vogel- en voederwikke, rolklaver, distels, paardenbloemen,  brandnetels, smeerwortel  enz. enz. staan nog overal goed voor de pluk.
Dus iemand die zijn schildpadden nu al op supermarktvoedsel zet, is in mijn ogen wel erg gemakszuchtig met al dat verse spul nog voor de pak.
Dat verse spul moet nu de hoofdmoot zijn in het dagelijks dieet en niet nu al mondjesmaat als bijvoedingg worden gegeven.
En als je dat doet, dan hoef je ook geen agrobs toe te voegen want het is al vezelrijk genoeg van zichzelf.

Ik probeer nu elke dag minimaal 8 verschillende soorten onkruiden te geven en dat lukt gemakkelijk. Maar je moet er dan wel wat tijd in willen steken.
Dat supermarktspul in combinatie met agrobs/heucops komt straks wel weer.
Gelogd

1.0.2 Testudo graeca nabeulensis
0.2.0 Crotaphytus collaris
3.2.4 Sauromalus ater
0.3.0 Ratten

"Er overlijden meer reptielen door gebrek aan variatie in hun dieet dan aan het toevoegen ervan"
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #3 Gepost op: 1 Oktober 2011, 19:26:59 »

Meer variatie is inderdaad beter. Sla kan je sowieso 't beste laten staan; heeft weinig voedings-/vezelwaarde.
Daarnaast is er zoals Kenneth en Chills schrijven, nog heel veel onkruid te vinden. Ik heb vandaag twee aangestampte plastic zakken vol geplukt. Ik kan weer een dag of 3-4 verder. Ik moet wel zeggen dat het wat lastiger wordt om grote hoeveelheden te plukken.

Dus iemand die zijn schildpadden nu al op supermarktvoedsel zet, is in mijn ogen wel erg gemakszuchtig met al dat verse spul nog voor de pak.
Dat verse spul moet nu de hoofdmoot zijn in het dagelijks dieet en niet nu al mondjesmaat als bijvoedingg worden gegeven.
En als je dat doet, dan hoef je ook geen agrobs toe te voegen want het is al vezelrijk genoeg van zichzelf.

Ik vind dat je redelijk stevig inzet. Niets mis mee natuurlijk, doe ik ook vaak, maar dan moet je wel consequent zijn in mijn optiek. Als je stevige kritiek hebt op iemands post maar zelf regelmatig niet heel consequent bent mag ik nu toch ook wel weer even reageren?  knipoog  

Hieronder een post van je uit augustus 2011 waarin je reageerde op het gebruik van agrobs. Je schrijft 1 1/2 maand geleden dat jouw schildpad altijd al agrobs geeft en dat je ook agrobs over onkruid geeft. Waarom geef je zelf wel agrobs maar zeg je tegen een ander dat dat niet hoeft omdat de voeding vezelrijk genoeg is?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier geen moeite mee heb gehad, maar die van mij heeft het vanaf zijn geboorte altijd al gekregen en is er dus aan gewend.
Ik gebruik ook niet zo heel veel. Ik verkruimel het over het verse spul en spuit het daarna nog even nat.
Met al dat verse spul uit de tuin dat rijk is aan vezels en voedingsstoffen heeft hij er toch minder van nodig dan in de winter.

Hieronder een post van 4 april 2011 waarin je aangeeft wat jouw dier die dag eet. Het percentge supermarktvoer was behoorlijk hoog als je die enorme lijst ziet. En dat terwijl op 4 april echt wel zoveel onkruid te vinden was, zeker voor iemand die niet gemakzuchtig is, dat je op dat moment helemaal geen supermarktgroenten hoefde te geven. Kijk maar eens naar de posts boven jouw post...
Vandaag mijn nabeultje een mix van taugé, paksoi, paprika, champignon en verse tuinkers, golliwoog en paardenbloemen gegeven.
Het geheel is vermengd en bestrooid met agrobs, vit-all en minerall voor de nodige vezels, calcium, vit.D3 en andere vitamines/mineralen en sporenelementen. Daarnaast heeft hij al regelmatig van het duivegrit en roodsteen en kalk gegeten.
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #4 Gepost op: 1 Oktober 2011, 21:16:42 »

Je bent goed bezig?Huh?Huh??

Iemand die zijn schildpadden elke dag andijvie of sla en om de dag een paardebloem geeft is helemaal niet goed bezig.

De rode en witte klaver, weegbree, duizendblad, vogel- en voederwikke, rolklaver, distels, paardenbloemen,  brandnetels, smeerwortel  enz. enz. staan nog overal goed voor de pluk.
Dus iemand die zijn schildpadden nu al op supermarktvoedsel zet, is in mijn ogen wel erg gemakszuchtig met al dat verse spul nog voor de pak.
Dat verse spul moet nu de hoofdmoot zijn in het dagelijks dieet en niet nu al mondjesmaat als bijvoedingg worden gegeven.
En als je dat doet, dan hoef je ook geen agrobs toe te voegen want het is al vezelrijk genoeg van zichzelf.

Ik probeer nu elke dag minimaal 8 verschillende soorten onkruiden te geven en dat lukt gemakkelijk. Maar je moet er dan wel wat tijd in willen steken.
Dat supermarktspul in combinatie met agrobs/heucops komt straks wel weer.

Voordat je zo dusdanig uit de hoek komt zetten met deze mening is het misschien verstandig eerst de omstandigheden te inventariseren van de mogelijk om goed onkruid te kunnen plukken.
Hier weegbree en paardebloemen met kilo's langs de weg maar dat valt allemaal af.
Nu heb ik een hond en fiets een half uur om een afgelegen veldje te hebben waar goed onkruid te plukken is.
Iets genuanceerder zou zeker geen kwaad kunnen en is misschien ook wel wenselijk om het zo leuk mogelijk te houden hier op forum.
Agrobs en equifyt bevatten 60 verschillende onkruiden dus een zeer goede aanvulling op supermarkt groente dieren zouden niks te kort komen maar onkruiden worden qua voedingswaarde als beter gezien.
Gelogd
Chills
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 185


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 2 Oktober 2011, 00:14:42 »

Sulcata, als je mijn post goed leest dan geef ik aan dat ik agrobs niet zo heel veel gebruik . Nu zelfs helemaal niet meer. Ja , ook ik kan op 2 maanden tijd het voedsel aanpassen. Dus wees voorzichtig om constant terug te kijken naar het verleden en daarop iemand te veroordelen.

En dat ik op 4 april mijn nabeultje toevallig relatief veel supermarktspul heb gegeven dat komt nu nog wel eens af en toe voor.
Als ik bijvoorbeeld een wokmaaltijd maak geef ik hem wel eens een dagje wat groenten uit de partij die ik die dag gebruik. Niks mis mee, maar de volgende dagen gaat hij dan echt wel weer over op verse onkruiden.
Dat je nu toevallig een moment-opname (voeding die ik toevallig die dag heb gegeven) is totaal iets anders dan wat hij aangeeft. Hij doet dit structureel elke dag.
Het supermarktspul geef ik een enkele keer ter variatie, want hoe meer variatie hoe beter. Ik heb zelf 15 soorten onkruid staan in de tuin, dus ik hoef de deur er niet eens voor uit. Dat jij nu denkt door die moment-opname dat ik zelf gemakzuchtig ben en elke dag zelf ook supermarktspul voorschotel, betreur ik dan ook ten zeerste.

En kom op, in elke brandgang, perkje of voortuin staat wel iets wat je kunt plukken om zo een gevarieerder dieet te kunnen geven dan alleen maar sla, andijvie en om de dag een paardebloem.
Maar dan moet je wel even rondkijken. Vind je het gek dat ik hoog inzet als ik lees dat iemand dat zelfs niet doet.

« Laatste verandering: 2 Oktober 2011, 00:32:03 door Chills » Gelogd

1.0.2 Testudo graeca nabeulensis
0.2.0 Crotaphytus collaris
3.2.4 Sauromalus ater
0.3.0 Ratten

"Er overlijden meer reptielen door gebrek aan variatie in hun dieet dan aan het toevoegen ervan"
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #6 Gepost op: 2 Oktober 2011, 00:19:52 »

Kom op, in elke brandgang, perkje of voortuin staat wel iets wat je kunt plukken om zo een gevarieerder dieet te kunnen geven dan alleen maar sla, andijvie en om de dag een paardebloem.
Maar dan moet je wel even rondkijken.

Klopt, ben ik 't helemaal mee eens. Je hoeft ook in grotere steden geen 1/2 uur te fietsen om 'schoon' onkruid te vinden voor één of een paar kleine schildpadjes is mijn ervaring. Maar waarom deed jij dat dan niet in april dit jaar?  fluiten
Gelogd
Chills
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 185


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 2 Oktober 2011, 00:33:19 »

Lees mijn vorige post die ik nog aan het aanpassen was, voordat jouw reactie geplaatst werd.
Gelogd

1.0.2 Testudo graeca nabeulensis
0.2.0 Crotaphytus collaris
3.2.4 Sauromalus ater
0.3.0 Ratten

"Er overlijden meer reptielen door gebrek aan variatie in hun dieet dan aan het toevoegen ervan"
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #8 Gepost op: 2 Oktober 2011, 00:49:26 »

Ik heb je post goed gelezen, vandaar mijn reactie daarop.  Knipoog

Dat jij nu denkt door die moment-opname dat ik zelf gemakzuchtig ben en elke dag zelf ook supermarktspul voorschotel, betreur ik dan ook ten zeerste.
Goed lezen! Ik heb helemaal niet gezegd dat je gemakzuchtig bent maar juist dat je niet gemakzuchtig bent. Ik heb net als Martijn alleen gereageerd op jouw post waarin jij iemand anders erg gemakkelijk gemakzuchtig noemt.

Je hebt verder het enige goede antwoord gegeven. Waar ik verder ook niets mee wil zeggen, gewoon een constatering...  knipoog
Gelogd
Chills
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 185


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 2 Oktober 2011, 07:41:50 »

Vandaag op de terugweg van mijn werk onderweg diverse keren van mijn fiets gestapt en wat onkruid geplukt.
Op het menu stond vandaag dus alleen vers buitenspul namelijk ridderzuring, paardebloem, witte en paarse dovennetel, brandnetel, rode klaver, fluitenkruid, maarts viooltje en varkensgras.

Vind alleen jammer dat je over mijn andere post dan niks zegt.
Gelogd

1.0.2 Testudo graeca nabeulensis
0.2.0 Crotaphytus collaris
3.2.4 Sauromalus ater
0.3.0 Ratten

"Er overlijden meer reptielen door gebrek aan variatie in hun dieet dan aan het toevoegen ervan"
Chills
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 185


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 2 Oktober 2011, 09:58:33 »

Vandaag op de terugweg van mijn werk onderweg diverse keren van mijn fiets gestapt en wat onkruid geplukt.
Op het menu stond vandaag dus alleen vers buitenspul namelijk ridderzuring, paardebloem, witte en paarse dovennetel, brandnetel, rode klaver, fluitenkruid, maarts viooltje en varkensgras.

1: Ik geef elke dag. De ene keer wat meer dan de andere keer. Elke dag voeren houdt de spijsvertering op gang en daarmee ook het uitscheiden van eventuele boosdoeners.
2: Ik probeer altijd minimaal 10 verschillende soorten te geven. En om opéénhoping of overdosering van eventueel schadelijke stoffen te voorkomen die sommige twijfelachtige planten zouden kunnen veroorzaken, zorg ik ervoor dat ik niet elke dag dezelfde soorten voer.
3: Wanneer het verse spul voor handen is, geef ik niet elke dag suplementen. En ik wissel af. De ene dag D3, dan weer sepia, dan weer mineralen etc.
4: In de zomer krijgt hij vers spul uit de natuur of de tuin. En anders supermarktvoer aangevuld met agrobs en plantjes die ik binnen voorradig heb zoals sedum,golliwoog,tuinkers etc.
5: De ene dag zie ik dat het bakje al vrij vroeg leeg is. Dan geef ik hem nog iets bij of geef hem de dag erop extra.
6: Andijvie, Raketsla, Paprika, Witlof, Taugé
7: Rode klaver, Muskuskaasjeskruid, Paardebloem+blad, Viooltjes, Distel
8: Zolang het verse spul beschikbaar is maak ik geen gebruik van Agrobs. Anders elke dag.
9: N.V.T
10: Ik geef meestal rond de middag. Anders eet hij er toch nog niet van.



Je geeft aan dat je het met me eens bent, maar gaat dan wel kijken of je me op mijn eigen woorden kunt terugpakken?Huh??
Ik vind dat je hierin wel erg kieskeurig bent en alleen de punten eruit pakt die jou dan goed uitkomen. Zelfs als je daarvoor de meest huidige citaten van mij achterwege moet laten om zo jouw argumentatie te versterken en mij in een kwaad daglicht stellen.
Dat iemand zijn werkwijze in de loop der tijd wat aanpast is volgens mij normaal .Vandaar dat er soms wel eens tegenstrijdigheden in voorkomen. Maar je moet iemand afrekenen op zijn huidge gedrag en omgang en niet over wat hij in het verleden deed, heeft gedaan of heeft gezegd.

Je ziet dat de door mij hierbij geplaatste laatste posts van jouw negatieve argumentatie tov mij niets overlaten. Als je met iemand wilt afrekenen op zijn gedrag doe het dan goed en pak niet alleen de feiten eruit die jou goed uitkomen.

En als je op het forum vraagt of je nu wel of niet goed bezig bent als je alleen sla, andijvie en af en toe een paardebloem geeft dan snap je het volgens mij niet helemaal. Dan ga je me niet zeggen dat je veel informatie hebt doorgenomen voordat je er aan begon en vind ik het ook niet gek om zo iemand gemakszuchtig te noemen.
Als je de moeite niets eens neemt om al die makkelijk toegankelijke informatie op dit forum even door te lezen, ga je zeker ook niet wat rondstruinen in de buurt om te kijken of je in de voeding wat variatie kunt aanbrengen.
En als je zo bezig bent dan moet je er ook niet van opkijken dat je een reactie met een scherpe ondertoon terug krijgt.
 
Gelogd

1.0.2 Testudo graeca nabeulensis
0.2.0 Crotaphytus collaris
3.2.4 Sauromalus ater
0.3.0 Ratten

"Er overlijden meer reptielen door gebrek aan variatie in hun dieet dan aan het toevoegen ervan"
Ropeeters
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 55



« Antwoord #11 Gepost op: 2 Oktober 2011, 10:44:06 »

Ik denk dat we nu wat off-topic gaan, bedankt voor jullie reacties!
Waarom ik elke dag andijvie gaf/geef is omdat mijn kweker dit aanraadde voor kleine diertjes... Maar hij zei ook dat ze tot zeker 4 jaar makkelijk binnen kunnen blijven en me dan pas druk hoef te maken over een buitenterrarium.
Ondertusen heb ik gister een noodterrarium gebouwd voor buiten waar ze mooi overdag in kunnen zitten, om nu een groot en mooi iets te gaan bouwen is het een beetje laat voor in het jaar.

Ik heb de dieren nu al twee dagen brandnetels met nog wat andere kruiden gegeven waarvan ik zo even de naam niet ken, gelukkig is mijn tuin een tuin vol onkruid gefeliciteerd (sarcasme) en voor mij is het 10minuten rijden om bij het bos / heide te komen dus ik zal straks wat onkruiden gaan inslaan.

Ik hoop dat het zo duidelijk is waarom ik elke dag supermarkt groente gaf met een paardenbloem, gewoon weg omdat mij dit werd aangeraden door de kweker... Gelukkig zit ik op een forum waar ik iets kan leren. Dat ik een draai om mijn oren krijg van jullie vindt ik niet erg, daarvan leer je weer! cool zeg
Gelogd

www.ropeeters.nl - Multimedia Freelancer
Chills
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 185


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 2 Oktober 2011, 12:23:05 »

Ben blij dat je het zo positief oppakt. Maar ik wil je de volgende keer aanraden om eerst de nodige informatie te vergaren , voordat je aan iets begint. Vertrouw nooit alleen op de mooie blauwe ogen van de verkoper
Gelogd

1.0.2 Testudo graeca nabeulensis
0.2.0 Crotaphytus collaris
3.2.4 Sauromalus ater
0.3.0 Ratten

"Er overlijden meer reptielen door gebrek aan variatie in hun dieet dan aan het toevoegen ervan"
Ropeeters
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 55



« Antwoord #13 Gepost op: 2 Oktober 2011, 13:04:13 »

Ik moet zeggen dat ik mij er ook wel in heb verdiept, heb verschillende boekjes uit de bibliotheek gehaald en ook een zogenaamd landschildpadden handleiding gedownload.
Hier kwamen de verschillende kruiden ook niet in aanbod maar werd ook aangegeven dat verse andijvie (dus niet voorgesneden) tot een jaartje of 2 de beste voeding was...

Oftewel ik ben totaal op een verkeerd been gebracht, als ik het anders had gelezen was ik hier meteen al mee begonnen natuurlijk! Zoals gister toen ik even langs de welkoop ging om wat spullen te halen voor mijn buitenterrarium kwam ik een verkoper tegen die toevallig zelf 12 grieken heeft, hij geeft ze zelfs kattenbrokjes, wat hier dan weer wordt afgeraden... Het is en blijft denk ik lastig om de goede informatie echt te vinden en daarom ben ik blij dat ik op dit forum zit.

Van jullie weet ik zeker dat jullie ervaring hebben en er serieus tijd instoppen, nogmaals bedankt voor de opbouwende kritiek. Ik heb er zeker wat aan! cool zeg
Gelogd

www.ropeeters.nl - Multimedia Freelancer
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #14 Gepost op: 2 Oktober 2011, 14:37:43 »

Ik vind dat je hierin wel erg kieskeurig bent en alleen de punten eruit pakt die jou dan goed uitkomen. Dat kieskeurige komt omdat jij, op basis van erg weinig informatie die gegeven werd, de t.s. gemakzuchtig noemde. Ik benoemde steeds alleen het inconsequente handelen, ben ik heel helder geweest, en heb geen positieve dingen benoemd. Dat deed jij in jouw post ook niet; dacht dat 't goed was om je een spiegel voor te houden. Inmiddels is gebleken dat het niet uit gemakzucht voortkomt, maar zoals zo vaak door verkeerde voorlichting. Op die manier heb jij ook dingen (net) niet zo gedaan als eigenlijk hoort toch?  knipoog
Je ziet dat de door mij hierbij geplaatste laatste posts van jouw negatieve argumentatie tov mij niets overlaten. Als je met iemand wilt afrekenen op zijn gedrag doe het dan goed en pak niet alleen de feiten eruit die jou goed uitkomen. Zie boven. Ik wilde dus niet met je afrekenen, maar jouw stevige inzet bekritiseren en daarmee opkomen voor de t.s.. Dat je een paar posts later aangaf dat je op de terugweg van je werk veel onkruid geplukt had, heb ik gelezen. Als ik het benoemd had, en aangegeven had dat je blijkbaar makkelijk onkruid kan plukken, had ik mijn verhaal volgens mij alleen maar sterker gemaakt. Ik wilde alleen niet een enorm epistel schrijven, ik had wel voldoende om mijn punt te maken.

Volgens mij is er nu genoeg over gezegd, alles is opgehelderd wat mij betreft.  bloemlief

T.s.; veel plezier met je diertje!

Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 September 2024, 15:29:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172832
Totaal aantal topics: 14135
Vandaag Online: 1261
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 861
Totaal: 861
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.032 seconden met 25 queries.