Hallo,
Hoeveel watt moet ik dan nemen voor de warmtelamp? is 40 watt niet genoeg?
Moet ik ermee naar de dierenarts?
Groeten,
Guillaume
Het wattage hangt af van de omgevings temperatuur en de afstand van de lamp tot de bodem, je zult dus de temperatuur
moeten meten om het wattage te bepalen.
Verder zou ik altijd bij twijvel naar een dierenarts gaan, maar wel één met schildpadden ervaring.
Wel hier is een foto van het terrarium:
hij is 40 centimeter hoog, voor het moment is hij in een ruimte waar het zo een 22°c is tijdens de dag.
Hij zal in de veranda staan, die normaal zou moeten opgewarmt zijn, maar niet snachts, het zakt er niet onder 0, maar het kan er wel 5 graden zijn.
Ik kan misschien regelen dat het opgewarmt wordt tot 10 graden savonds, maar dat is niet zeker.
dus normaal zou de warmtelamp op zo een 20-25 cm van de grond zijn.
De persoon die vroeger het terrarium had, had blijkbaar een 40 watt warmtelamp.
Voor de dierenarts, ken ik Dr Vergote in Gullegem, ben daar al geweest met een schildpad die bijna dood was, en hij heeft hem kunnen redden.
Voor mij een top dierenarts.
Alles omtrend terrarium, is nieuw voor mij.
ik zit vooral in, dat het perfect zou zijn.
Ik heb al ideeen voor de luchtvochtigheid en al de rest.
Er zitten al UV lampen bij, dus daar moet ik al niet meer voor kijken.
De vroegere eigenaar zei dat je met een 40 watt lamp een temperatuur hebt van rond de 28°C, dus als jullie zeggen dat ik mag opvoeren naar 30°c zal een 60 watt misschien beter zijn?
Ik vroeg me af, of je geen dimmer kunt kopen om in een stopcontact te steken, zo kan ik de warmte lamp dimmen, zodat ik snachts aan 16 graden kom in de ergste gevallen, maar is dit wel goed?
Als ik kijk naar het terrarium, lijkt het me dat het hele terrarium zal opgewarmt worden, dus een koud hoekje zal niet mogelijk zijn. moet ik de lamp verplaatsen in een hoek van de ruimte?
Ze krijgen nu elke dag een badje, wat vroeger om de 2-3 dagen was.
Hopelijk doe ik alles goed.
Groeten,
Guillaume