maartjexxx
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 17 September 2011, 18:19:20 » |
Sinds afgelopen donderdag verzorgster van deze twee prachtige diertjes! Wat zo'n klein leven een geluk kan brengen en in mijn geval....2 leventjes=dubbel geluk!! Tamara [verwijderd door de beheerder]
|
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 17 September 2011, 18:28:51 » |
Erg mooie pardalis babcoki. Maar voor hen best niet te nat voedsel komkommer enz is niet goed voor hen. Best is je voedsel zelfs eerst een dag laten drogen en dan pas voeren. Dan zullen ze veel mooier en gezonder opgroeien ook.
|
|
|
|
maartjexxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 17 September 2011, 18:35:18 » |
Erg mooie pardalis babcoki. Maar voor hen best niet te nat voedsel komkommer enz is niet goed voor hen. Best is je voedsel zelfs eerst een dag laten drogen en dan pas voeren. Dan zullen ze veel mooier en gezonder opgroeien ook.
Bedankt! Zal het zeker in gedachte houden! Wel krijgen ze uiteraard een divers schema aan voedsel, gelukkig echt niet iedere dag komkommer hoor! ~ Gr. Tamara
|
|
|
|
turtlelinna
Centrochelys sulcata
Netherlands
Big mama
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 18 September 2011, 08:23:47 » |
Gefeliciteerd met je mooie aankoop!
|
***** Groetjes Bianca *****
[1-3-0 Sternotherus odoratus] [1-2-0 Kinosternon baurii] [1-1-0 Geoemdya spengleri] _________________________
0-1-0 F1 labradoodle Khyra!
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 18 September 2011, 09:35:59 » |
Wel krijgen ze uiteraard een divers schema aan voedsel, gelukkig echt niet iedere dag komkommer hoor! ~ Gr. Tamara Gewoon helemaal niet doen. Geen komkommer ! Pardalis is hoofdzakelijk een kruiden en gras liefhebber.
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
maartjexxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 18 September 2011, 16:06:08 » |
Wel krijgen ze uiteraard een divers schema aan voedsel, gelukkig echt niet iedere dag komkommer hoor! ~ Gr. Tamara Gewoon helemaal niet doen. Geen komkommer ! Pardalis is hoofdzakelijk een kruiden en gras liefhebber. Bedankt voor jouw mening....Ik zorg altijd dat ik goed op de hoogte ben van de noodzakelijke zorg voor mijn dieren, lid van tryonix etc. Voel me echter niet genoodzaakt om overal uitleg aan te geven...
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 18 September 2011, 16:21:53 » |
Wel krijgen ze uiteraard een divers schema aan voedsel, gelukkig echt niet iedere dag komkommer hoor! ~ Gr. Tamara Gewoon helemaal niet doen. Geen komkommer ! Pardalis is hoofdzakelijk een kruiden en gras liefhebber. Bedankt voor jouw mening....Ik zorg altijd dat ik goed op de hoogte ben van de noodzakelijke zorg voor mijn dieren, lid van tryonix etc. Voel me echter niet genoodzaakt om overal uitleg aan te geven... Ik denk niet dat dit alleen maar een mening is maar een raad die zeker opvolging verdient aangezien de pardalis toch wel één van de gevoeligste landschildpadden is wat de verzorging betreft. Ik denk dat deelnemen aan een forum juist vraagt om meningen en uitleg.
|
|
|
|
maartjexxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 18 September 2011, 16:39:47 » |
Wel krijgen ze uiteraard een divers schema aan voedsel, gelukkig echt niet iedere dag komkommer hoor! ~ Gr. Tamara Gewoon helemaal niet doen. Geen komkommer ! Pardalis is hoofdzakelijk een kruiden en gras liefhebber. Bedankt voor jouw mening....Ik zorg altijd dat ik goed op de hoogte ben van de noodzakelijke zorg voor mijn dieren, lid van tryonix etc. Voel me echter niet genoodzaakt om overal uitleg aan te geven... Ik denk niet dat dit alleen maar een mening is maar een raad die zeker opvolging verdient aangezien de pardalis toch wel één van de gevoeligste landschildpadden is wat de verzorging betreft. Ik denk dat deelnemen aan een forum juist vraagt om meningen en uitleg. Bedankt, ik begrijp wat je bedoelt, het is id. een van de gevoeligere soorten...en ook al kan iemand het op dit moment even niet plaatsen, misschien heb ik wel een goede reden voor iets...het zou zo maar kunnen. Verder zijn er op het forum weer allerlei mooie sub-onderdelen waar we weer terecht kunnen voor vragen of opmerkingen qua huisvestingsrichtlijnenen etc.etc.etc. Maar bedankt voor de felicitatie, ik ben id. heel erg blij met de schildpadden!
|
|
|
|
maartjexxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 18 September 2011, 16:41:24 » |
Dank je wel ! Ik ben er erg blij mee!
|
|
|
|
drum
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 18 September 2011, 16:41:43 » |
mooie exemplaren
|
Leer van de schildpad de juiste zelfbescherming en luister in je schild naar wat je jezelf te zeggen hebt.
|
|
|
maartjexxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 18 September 2011, 16:46:54 » |
mooie exemplaren Dank je wel, wordt gewaardeerd!
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 18 September 2011, 21:30:26 » |
Gewoon helemaal niet doen. Geen komkommer ! Pardalis is hoofdzakelijk een kruiden en gras liefhebber.
Bedankt voor jouw mening....Ik zorg altijd dat ik goed op de hoogte ben van de noodzakelijke zorg voor mijn dieren, lid van tryonix etc. Voel me echter niet genoodzaakt om overal uitleg aan te geven... Ik gaf niet mijn mening...................mijn advies is gebaseerd op gefundeerde feiten. Nergens in mijn antwoord is op te maken dat je uitleg zou moeten geven. Nergens geef ik blijk dat ik twijfel aan jou kennis over de noodzakelijke zorg. Lid zijn van trionyx maakt je geen expert. Ik ben ook lid en ben ook geen expert wel ervaringsdeskundig. Dus geen komkommer, tomaat, sla, overdadig wortel, paprika, fruit etc. Nu mag jij vragen; Waarom ?
|
|
« Laatste verandering: 19 September 2011, 10:31:33 door KevinVH »
|
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
maartjexxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 18 September 2011, 21:31:34 » |
Hartelijk bedankt Bianca! Ik ben zeer benieuwd naar de website die je aan het opzetten bent, probeerde al even een kijkje te nemen, maar zie dat je/jullie er nog mee bezig zijn. Surf zeker even langs als het zover is...geef je een melding? Veel succes gewenst i.i.g. Groet, Tamara
|
|
|
|
maartjexxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 18 September 2011, 21:37:55 » |
Gewoon helemaal niet doen. Geen komkommer ! Pardalis is hoofdzakelijk een kruiden en gras liefhebber.
Bedankt voor jouw mening....Ik zorg altijd dat ik goed op de hoogte ben van de noodzakelijke zorg voor mijn dieren, lid van tryonix etc. Voel me echter niet genoodzaakt om overal uitleg aan te geven... Ik gaf niet mijn mening...................mijn advies is gebaseerd op gefundeerde feiten. Nergens in mijn antwoord is op te maken dat je uitleg zou moeten geven. Nergens geef ik blijk dat ik twijfel aan jou kennis over de noodzakelijke zorg. Lid zijn van trionyx maakt je geen expert. Ik ben ook lid en ben ook geen expert wel ervaringsdeskundig. Dus geen komkommer, tomaat, sla, overdadig wortel, paprika, fruit etc. Nu mag jij vragen; Waarom ? Exact!! Ook geen expert. ..enne....nee dank u (ik weet precies waarom buiten deze x wel komkommer, in alle overige gevallen komkommer etc. niet, met dank aan een expert...) Wat mij betreft kunnen we het hier bij laten....
|
|
« Laatste verandering: 19 September 2011, 10:31:50 door KevinVH »
|
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 18 September 2011, 21:57:37 » |
Exact!! Ook geen expert. ..enne....nee dank u (ik weet precies waarom buiten deze x wel komkommer, in alle overige gevallen komkommer etc. niet, met dank aan een expert...) Wat mij betreft kunnen we het hier bij laten.... Deel dat dan met de forumleden. Welke gedachte zit er achter ' deze x wel komkommer ' ? Ik ben i.ig. oprecht nieuwsgierig . Zo zie je dat wat op foto's wordt gezien ook wel eens uitgelegd dient te worden.
|
|
|
|
|