SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

172832 aantal berichten in 14135 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 31 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 Omlaag Print
Auteur Topic: een nieuwkomer  (gelezen 30648 keer)
Kenneth
Dipsochelys dussumieri

Netherlands Netherlands

« Antwoord #60 Gepost op: 5 Oktober 2011, 10:18:41 »

Citaat
de term ongewenst gedrag vind ik erg ongelukkig
In zijn algemeenheid begrijp ik dit ook wel.

Ik zal het iets specificeren, zodat het wellicht wat duidelijker wordt.
Ik vind het persoonlijk ongewenst gedrag, als iemand van adviezen wordt voorzien die met enige waarschijnlijkheid het overlijden van zijn/haar dieren kan voorkomen, niet ter harte neemt.
Nog specifieker: Als bij diverse leden alarmbellen gaan rinkelen en wordt geadviseerd om naar een reptielenarts te gaan, dan is dat niet voor niets. Dat je vervolgens de boel zijn beloop laat, met alle gevolgen van dien vind ik niet alleen ongewenst, maar ook een heel scala aan andere bewoordingen, die ik uit respect voor dit forum voor me houd.

Dit gezegd hebbende:
Ik respecteer jouw optreden als moderator en hou me vanaf nu afzijdig m.b.t. deze topicstarter.. da's voor iedereen prettiger denk ik.

1.2.0 Testudo hermanni boettgeri
KevinVH
crewmember

Belgium Belgium

"We called him Tortoise because he taught us."

« Antwoord #61 Gepost op: 5 Oktober 2011, 10:21:02 »

En de term ongewenst gedrag vind ik erg ongelukkig. Maar dat zijn jouw woorden, ik probeer eerder opbouwende kritiek te geven, dan mensen neerhalen, want dat heeft geen enkel nut, zeker niet voor de dieren.
Ik vraag me af wat wel nut heeft voor de dieren. Op de zalvende manier die tot nu toe gebezigd is, wordt het doel dat Guillauma zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en naar de RA gaat niet behaald. In mijn optiek wordt alleen gestimuleerd dat hij gelooft in zijn verhaal, denkt dat het bij de schildpaddenhobby hoort envolgend jaar weer nieuwe dieren gaat kopen. En dat is iets wat we, op dit moment in ieder geval, moeten voorkomen. Ben je het daar mee eens?

Je mag me geloven als ik zeg dat sommige mensen leren alleen door gigantisch op hun b@k te gaan. Soms moet dat vaker dan één keer gebeuren...

Ik denk dat de topicstarter al genoeg geleerd heeft met het feit dat de dieren gestorven zijn. Noem het m'n naiviteit, i don't care, maar ik geloof in het positieve van mensen.

We zijn hier niet om gedragspsychologen te spelen over iemand anders. Nog minder om over andere mensen te oordelen.

On topic: Zoals een bevriende reptielenarts altijd zegt: bekijk eerst je management, kijk wat daar fout/ niet goed aan is, en staar niet op een blind punt. Sla de bladzijde van de gestorven dieren niet te snel om, neem de tijd om te kijken wat er fout gegaan is. Trek er je lessen uit.

KevinVH
crewmember

Belgium Belgium

« Antwoord #62 Gepost op: 5 Oktober 2011, 10:23:05 »

Citaat
de term ongewenst gedrag vind ik erg ongelukkig
In zijn algemeenheid begrijp ik dit ook wel.

Ik zal het iets specificeren, zodat het wellicht wat duidelijker wordt.
Ik vind het persoonlijk ongewenst gedrag, als iemand van adviezen wordt voorzien die met enige waarschijnlijkheid het overlijden van zijn/haar dieren kan voorkomen, niet ter harte neemt.
Nog specifieker: Als bij diverse leden alarmbellen gaan rinkelen en wordt geadviseerd om naar een reptielenarts te gaan, dan is dat niet voor niets. Dat je vervolgens de boel zijn beloop laat, met alle gevolgen van dien vind ik niet alleen ongewenst, maar ook een heel scala aan andere bewoordingen, die ik uit respect voor dit forum voor me houd.

Dit gezegd hebbende:
Ik respecteer jouw optreden als moderator en hou me vanaf nu afzijdig m.b.t. deze topicstarter.. da's voor iedereen prettiger denk ik.

Dat zegt meer over jezelf dan over de TS vind ik.

Dat je 'wegloopt' omwille van een andere mening van een moderator betreur ik, ik sta toch namelijk altijd open voor discussie?

Kenneth
Dipsochelys dussumieri

Netherlands Netherlands

« Antwoord #63 Gepost op: 5 Oktober 2011, 10:32:22 »

Citaat
Dat je 'wegloopt' omwille van een andere mening van een moderator betreur ik, ik sta toch namelijk altijd open voor discussie?

Dat weet ik Kevin, daarom zijn we hiernaast ook in een Pb conversatie bezig..
Of wou je hier ontopic verder gaan?

1.2.0 Testudo hermanni boettgeri
KevinVH
crewmember

Belgium Belgium

« Antwoord #64 Gepost op: 5 Oktober 2011, 10:34:58 »

Citaat

Dat weet ik Kevin, daarom zijn we hiernaast ook in een Pb conversatie bezig..
Of wou je hier ontopic verder gaan?

Nee, hier hoeft er niet verder offtopic gegaan te worden, vind ik.

Sulcatatata
Centrochelys sulcata

Netherlands Netherlands

« Antwoord #65 Gepost op: 5 Oktober 2011, 10:38:48 »

Noem het m'n naiviteit, i don't care, maar ik geloof in het positieve van mensen.
Dat is op zich een prima uitgangspunt hoor!  cool zeg

We zijn hier niet om gedragspsychologen te spelen over iemand anders.

Toch nog ff offtopic. Feitelijk is 3/4 van het topic dat al...  knipoog Ik wil niet flauw doen, op slakken zout leggen, maar gedragsdeskundige/ psycholoog ben je en dat is geen beroep dat je speelt. Het leidt soms tot ongewenste beroepsdeformatie wat in bijvoorbeeld relaties lastig kan zijn  fluiten Ik vind wel dat je op sommige plekken, zo ook op een forum, er best gebruik van kan maken. Dat dat kan zorgen voor een verrijking die voor sommige mensen lastig is, snap ik. Feitelijk niet anders dan jouw beroep en taak op dit forum.  lachen

Moderator note door KevinVH: quote tags even correct geplaatst
« Laatste verandering: 5 Oktober 2011, 10:50:01 door KevinVH » Gelogd
Femke_M
Stigmochelys pardalis

Belgium Belgium

« Antwoord #66 Gepost op: 5 Oktober 2011, 10:49:09 »

Ik ben volledig akkoord dat de TS hier wat vreemd uit de hoek komt met het verderdraven over de aankoop van nieuwe dieren, in dezelfde boodschap met dit trieste nieuws.

Maar toch vind ik dat jullie wel zeer fel uit de hoek komen hier.
De TS geeft zelf aan dat hij op controle wil gaan.
Hij paste onmiddelijk vanalles aan toen bleek dat iets niet in orde was met zijn 2 beestjes.
En ten slotte: hij vroeg zélf of hij naar een ra moest gaan en daar heeft volgens mij niemand op gereageerd?
Dan vind ik het wat vreemd om te zeggen dat hij eigenwijs uit de hoek kwam.
Uiteraard dient hij (dringend) naar de ra te gaan nu, maar je kunt er toch moeilijk vanuitgaan dat hij dat niet zal doen omdat hij dat niet prompt de dag zelf nog doet?

Zoals hiervoor ook gezegd:
misschien eerst geloven in het goede van mensen.
De TS zal al serieus van slag zijn door deze gebeurtenis.

1.1.0 Testudo hermanni hermanni   (Balthazar en Kasper, nakweek 2011)
Sulcatatata
Centrochelys sulcata

Netherlands Netherlands

« Antwoord #67 Gepost op: 5 Oktober 2011, 10:55:34 »

En ten slotte: hij vroeg zélf of hij naar een ra moest gaan en daar heeft volgens mij niemand op gereageerd?
Dan vind ik het wat vreemd om te zeggen dat hij eigenwijs uit de hoek kwam.
Uiteraard dient hij (dringend) naar de ra te gaan nu, maar je kunt er toch moeilijk vanuitgaan dat hij dat niet zal doen omdat hij dat niet prompt de dag zelf nog doet?

Zoals hiervoor ook gezegd:
misschien eerst geloven in het goede van mensen.
De TS zal al serieus van slag zijn door deze gebeurtenis.
Ik lees e.e.a. van mezelf terug, vandaar dat ik reageer. Volgens mij heb je niet goed gelezen en baseer je een deel van jouw reactie op verkeerde info.
Daarnaast denk ik dat 'serieus van slag zijn door deze gebeurtenis' projectie is, damn' weer beroepsdeformatie' jouw gevoel aan een ander toeschrijven', is want ik kan dat er echt niet uithalen. De eerste keer wilde ik er nog in geloven, maar nu weet ik vrij zeker dat de t.s. dan andere dingen geschreven en gedaan had...

Ik stop nu ook met schrijven in dit topic, ben beieuwd naar het vervolg!
KevinVH
crewmember

Belgium Belgium

« Antwoord #68 Gepost op: 5 Oktober 2011, 10:56:38 »

En laten we nu terug ontopic gaan... Ik hoef toch niemand pijn te doen hé  pestend

NicWill
Algemene moderator

Belgium Belgium

« Antwoord #69 Gepost op: 5 Oktober 2011, 14:32:47 »

Ik denk dat de topicstarter al genoeg geleerd heeft met het feit dat de dieren gestorven zijn.   

We zijn hier niet om gedragspsychologen te spelen over iemand anders. Nog minder om over andere mensen te oordelen.

Volledig mee eens . Je kunt, zo gevraagd, goede raad geven  maar wat daarmee zal gedaan worden is een ander verhaal.

guillaume93
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #70 Gepost op: 5 Oktober 2011, 19:10:55 »

Citaat
Hopelijk is het hier anders en worden de mensen niet aangevallen als ze iets fout doen

Je zit op dit forum zeker goed hoor!
Hier wordt zelden aanvallend gereageerd (op andere fora is dat inderdaad vaak wel anders!).
Iedereen is hier welkom! Ook 'domme vragen' lijken hier niet te bestaan.
Kritiek is hier bijna steeds opbouwend geformuleerd in plaats van aanvallend!
(Een klein hoera'tje trouwens voor de moderators hiervoor, in het bijzonder Kurt die het hier toch zo'n fijne plaats maakt!)

Veel leesplezier!

En ja, foto's zijn op dit forum wel een must  Brede lach.

vrede jammer dat het toch min of meer zo is.

maar hier en daar ontbreekt een beetje info om zo aan te vallen.
Ik ben al sinds de eerste dag dat ik mijn nieuwe schildpadjes had bezig op de oude forum waar ik op zat.
daar hadden ze mij gezegd dat ze ondergewicht hadden en ze zo vlug mogelijk in een deftige terrarium moesten.
Dat heb ik dus gedaan, ik heb hun verteld hoe ze waren (niet echt actief enzo) en ze zeiden dat het normaal was met het ondergewicht.
Ik vond het raar, op het einde heb ik dan toch contact opgenomen en normaal mochten we maandag gaan, maar tegen dan was het tweede ook al overleden.
Ik heb idd gezegd dat ik zoiezo een onderzoek ging laten doen voor het oudere diertje, ik heb een afspraak gedaan en kan pas morgen gaan.

Ik volg alles wat jullie mij aanraden en toch reageren jullie zo.
Ik heb gedaan wat er op de andere forum mij was aangeraden en ook wat mij hier werd aangeraden.
Wat kan ik meer doen?

ik vond het ook al weinig.
wat kan ik doen? bij de kweker kregen ze komkommer en kattenbrokken 1 maal per weej denk ik.

Ik ben zojuist van mijn stoel gevallen.........

Blijkbaar was het ook al van voor ik ze had niet zo top. eten niet goed, heel klein terrariumpje met alleen een warmtelamp, zonder uv lamp

Je was me nèt voor,  Arnaud maar gezien hun povere conditie zou ik ook aanraden de winterslaap over te slaan.

Ik ben dan direct beginnen zoeken voor het aankopen van een terrarium en de gepaste materialen

en na deze laatste tips die ik heb gekregen is er eentje gestorven

Ik doe het niet express om mijn dieren te laten dood gaan en na 10 jaar houden (ik wil niet zeggen dat ik een pro ben) is het niet dat ik alles fout heb gedaan.

op 3 dagen tijd zijn ze alle twee zeer veel verslechterd en dood gegaan. ik had toen al een afspraak bij de dierenarts.
Mijn ouders werken ik ben pas thuis rond 19 uur van school, en dan de dierenarts zijn agenda, al dit zorgde ervoor dat ik niet vroeger kon gaan.

Wat kon ik meer doen dan ze in een terrarium te steken, badje geven, afspraak bij de dierenarts maken en nu voor het oudere dier ook een afspraak maken bij de dierenarts?

Jullie focussen op het idee dat ik aan het denken ben aan een nieuwe aanwinst, maar dat was al gepland wanneer ik ze nog maar net had gekocht. hier heb ik dan uiteindelijk bij sterfte informatie gevraagd waar ik best ze kan aankopen want ik wil niet weer bij een kweker kopen die niet serieus is om ze naar 3-4 weken te verliezen.
De aankoop was voor volgend jaar, zoiezo ....

Sorry, maar ik snap niet waarom jullie zo hebben gereageerd.

groeten
guillaume
« Laatste verandering: 5 Oktober 2011, 19:35:08 door guillaume93 » Gelogd

Groeten,
Guillaume

2 ETB
1 ETH
1 TGG
guillaume93
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #71 Gepost op: 6 Oktober 2011, 19:54:53 »

hallo iedereen,

Vandaag naar de RA geweest en mijn overblijvend schildpadje die ook bij hun heeft geleeft is helemaal gezond.
Ik kan me nu volledig concentreren op de winterslaap.

groeten,
guillaume

Groeten,
Guillaume

2 ETB
1 ETH
1 TGG
NicWill
Algemene moderator

Belgium Belgium

« Antwoord #72 Gepost op: 6 Oktober 2011, 20:15:32 »

Dat is in ieder geval goed nieuws ! cool zeg
guillaume93
Chelonoidis carbonaria
**

« Antwoord #73 Gepost op: 6 Oktober 2011, 20:43:32 »

ik ben vooral gerustgesteld.

groeten,
guillaume

Groeten,
Guillaume

2 ETB
1 ETH
1 TGG
Femke_M
Stigmochelys pardalis

Belgium Belgium

« Antwoord #74 Gepost op: 7 Oktober 2011, 09:01:13 »

hallo iedereen,

Vandaag naar de RA geweest en mijn overblijvend schildpadje die ook bij hun heeft geleeft is helemaal gezond.
Ik kan me nu volledig concentreren op de winterslaap.

groeten,
guillaume

Oef!
En goed dat je toch nog vlug tijd vond om naar de RA te gaan!

1.1.0 Testudo hermanni hermanni   (Balthazar en Kasper, nakweek 2011)
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 Omhoog Print

« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
1 November 2024, 20:42:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172832
Totaal aantal topics: 14135
Vandaag Online: 1332
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online