Hallo iedereen,
Ik ben Guillaume, 17 jaar en ik woon in belgie, waalse kant.
Ik heb 2 boettgeri's van dit jaar die 3 maand zijn, een hermanni (ik vrees voor een kruis tussen ETH en ETB, jammergenoeg) die nog definitief moet geidentificieert worden.
Ik zit ook met 1 graeca die ik van een vriend heb overgenomen.
Vroeger zat ik op een franse forum, waar ik ben van weg gegaan door meerdere redens. onder andere hebben ze mijn schildpadden doodgewenst omdat ze snachts moeten binnen slapen van mijn ouders en omdat ze komkommer hebben zien liggen. Ze hebben mijn manier van houden ook fantasierijk genoemd in de slechte zin.
Dat vond ik te veel.
Aangezien ik ook meer nederlands praat en de wet niet hetzelfde is in frankrijk als in belgie heb ik een andere forum gezocht en hier terecht gekomen..
Hopelijk is het hier anders en worden de mensen niet aangevallen als ze iets fout doen
.
Mijn eerste schildpad heb ik dus ietsje meer dan 10 jaar geleden gekregen, loopt en slaapt de hele tijd buiten in de hele tuin, die volledig beveiligd is.
de andere 3 hebben een park van ietsje meer dan 2m². ook volledig beveiligd.
Behalve dat ik de schildpadden buiten en binnen moet doen, is mijn manier van schildpadden houden volgens mij correct. ik probeer het beste te doen voor hen
.
Mijn ouders willen niet dat ze buiten blijven snachts, ze zijn te bang voor muisen en ratten, want er zijn er nogal veel in de buurt geweest vroeger.
binnen zitten ze in een bak, in de veranda, die niet verwarmd is dus max 4°c warmer is dan buiten. ze hebben er 10 cm aarde van de tuin die af en toe wordt ververst, een schaaltje water en een schaaltje met eten. en niet te vergeten stro voor te slapen. een bureaulampje die warmte geeft van 26-28°c die een kwartiertje voor ze buiten gaan af gaat, voor dat ze op temperatuur komen. de bureau lamp warmt maar onder hem, aangezien de bak open is en geen terrarium, heel de bak is dus niet verwarmt.
de schildpadden zijn het gewoon van gemanipuleert te zijn en ze vertonen geen enkel teken van stress, ze zijn zelf "blij" als ze op mijn hand zitten.
zo ik denk het meeste te hebben verteld.
ik droom om later en als ik de mogelijkheden heb, sulcata's te kunnen houden, maar we zien wel.
wat ik ook graag eens zou weten is of er mensen naar antwerpen gaan de 25ste september voor de reptiel, amfibie, planten en aquarium beurs gaan?
ik ga met een vriend en ik had graag eens de reacties geweten van mensen die het kennen en al geweest zijn.
foto's van de shildpadden volgen nog.
Groeten,
Guillaume