Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 1 September 2011, 07:19:37 » |
ziet er heel mooi uit. Rhinoclemmyssen zijn ook erg mooie soorten.
Bak word zo te zien geheel van betonplex of wordt het van iets anders.
Wordt inderdaad uit betonplex gemaakt.
|
0.0.1 Macrochelys temmenckii Coming (0.0.3 Aldabrachelys gigantea)
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 4 September 2011, 15:06:57 » |
|
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 4 September 2011, 16:07:51 » |
Ik was al van plan was om een nieuwe bak te maken voor deze soort maar dan volgend jaar. Maar door de kans die ik kreeg om deze soort te kopen en misschien dan volgend jaar niet meer ga ik binnenkort de eerst komende 2 maanden denk ik toch van start met een nieuwe bak. De afmetingen worden 150 op 150 met dan 70 langs beide kanten naar binnen en dan een schuin stuk met aan alle kanten glas. Even een tekeningen: De totale opp. zal ongeveer 1,5m² zijn. In deze bak zou ik een bosachtig achterwand willen proberen en als het lukt ook nog één voor de Carbonaria bak maar is nog niet zeker.. De hoekbak wordt een rechte bak van 200 op 70 omdat de hoek bak meer plaats vraagt de opp. blijft ongeveer hetzelfde.
|
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 9 September 2011, 19:04:29 » |
Zo heb net de dieren even gewogen. 14.1 cm & 411 gr. 14.9 cm & 490 gr.
De dieren heb ik nog even gewogen omdat ze nieuw zijn en ze vermageren de eerste is van 411 gr. naar 401 gr. gegaan en de 2 van 490 gr. naar 466 gr. Ik zie eten verdwijnen ze zonnen zijn vaak in het water ik weet niet wat ik fout doe?
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 9 September 2011, 19:31:06 » |
De dieren heb ik nog even gewogen omdat ze nieuw zijn en ze vermageren de eerste is van 411 gr. naar 401 gr. gegaan en de 2 van 490 gr. naar 466 gr. Ik zie eten verdwijnen ze zonnen zijn vaak in het water ik weet niet wat ik fout doe? Je hebt ze natuurlijk nog niet zo lang. Een verhuis brnegt best wat stress met zich mee. Ik zou zeker aanraden om eens te laten controleren op stress gerelateerde parasieten. Vooralsnog kun je voorzichtig aannemen dat het gewichtsverlies samnehangt met de verhuizing. Als ze eten dan is dat i.i.g. een goed teken. Waar komen ze vandaan...... Winkel of particulier ?
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 9 September 2011, 19:38:16 » |
De dieren heb ik nog even gewogen omdat ze nieuw zijn en ze vermageren de eerste is van 411 gr. naar 401 gr. gegaan en de 2 van 490 gr. naar 466 gr. Ik zie eten verdwijnen ze zonnen zijn vaak in het water ik weet niet wat ik fout doe? Je hebt ze natuurlijk nog niet zo lang. Een verhuis brnegt best wat stress met zich mee. Ik zou zeker aanraden om eens te laten controleren op stress gerelateerde parasieten. Vooralsnog kun je voorzichtig aannemen dat het gewichtsverlies samnehangt met de verhuizing. Als ze eten dan is dat i.i.g. een goed teken. Waar komen ze vandaan...... Winkel of particulier ? Heb ze overgekocht van een particulier. Ze zijn goed actief ook.
|
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 26 Oktober 2011, 16:27:22 » |
Een kleine update ze zijn een beetje vuil..
|
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 1 November 2011, 14:26:19 » |
Vandaag het water ververst zoals ik om de 2 dagen doe en steeds staan ze zo te kijken. De 2de stond ook zo te kijken maar toen ik het fototoestel pakte was hij weg. Foto's zijn snel genomen dus niet de beste kwaliteit.
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 1 November 2011, 14:32:08 » |
ze staan er zo mooi bij
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 8 November 2011, 18:14:10 » |
Mooie dieren ...
|
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 8 November 2011, 18:32:43 » |
ze staan er zo mooi bij
Mooie dieren ... Bedankt!
|
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 8 December 2011, 13:00:56 » |
Wat denken jullie mannetjes of vrouwtjes?
|
|
|
|
Antoon Martens
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 8 December 2011, 14:28:49 » |
Hallo, wat geef je ze te eten en onder welke omstandigheden ? Een goede regenbui simuleren " voor " het aanbieden van voedsel heeft bijna altijd succes. Bij tijdelijk gewichtsverlies is het misschien goed dikke regenwormen te geven, het gewicht zal snel terug op peil zijn.
|
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 8 December 2011, 14:50:20 » |
Hallo, wat geef je ze te eten en onder welke omstandigheden ? Een goede regenbui simuleren " voor " het aanbieden van voedsel heeft bijna altijd succes. Bij tijdelijk gewichtsverlies is het misschien goed dikke regenwormen te geven, het gewicht zal snel terug op peil zijn.
Ik geef ze 1 maal per week een stuk fruit en wormen anders geef ik ze onkruid & groenten met de poeders erop. Het gewicht is nu al goed toegenomen sind ik ze heb bijna alle 2; 40 gram bijgekomen. Bedankt voor de tip van de regenbui!
|
|
|
|
Antoon Martens
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 8 December 2011, 15:16:33 » |
Rhinoclemmys zit in zijn natuurlijke habitat overdag dikwijls verscholen onder planten en wat ingegraven, wanneer er een goede regenbui begint worden de dieren eigenlijk pas goed actief, daar zij weten dat gedurende en net na een regenbui er tal van wormen, kevers en dergelijke zich boven de grond voortverplaatsen, is dit voor hen " het " moment om te eten daar er overvloed aanwezig is. Na de regenbui lopen ze meestal nog wat rond, drogen op en graven zich opnieuw in tot de volgende regenbui.
|
|
|
|
|