Kogelvrij glas had mijn schoonvader nog staan. Komt van een verbouwing van een bank 20 jaar geleden
Ik gebruik die ook om sla en selder onder te kweken tot laat in het jaar voor mijn diertjes.
Weegt een ton, maar is wel een serieuze broeikas
.
In de natuur houden jonge diertjes inderdaad een winterslaap, maar daar sterken ze ook beter aan in de zomer dan hier denk ik omdat ze enkel in Zuid-Europa voorkomen in het wild.
Maar een korte winterslaap (6 á 8 weken) is wel het overwegen waard. Ik wil tenslotte de natuur zo getrouw mogelijk nabootsen.
't Is trouwens kogel
werend glas he?!
Al het glas in mijn woning (en auto ook) is namelijk ook kogelvrij.... vrij van kogels
Als ik je mag adviseren.. laat de diertjes lekker een winterslaapje van 6 weekjes ondergaan.
Op die manier help je jezelf nu al over die drempel heen.. en ieder opvolgend jaar steeds makkelijker
Het nu uitstellen zou slechts een daad zijn die voorkomt uit je eigen onzekerheid / angst m.b.t. de winterslaap... Leeftijd van de diertjes staat volledig los hiervan.
In het subforum winterslaap staat een protocol voor wat betreft de voorbereiding op de winterslaap.
Als je dat opvolgt, dan hou je ten alle tijden volledige controle..
Ook het periodiek (1x per week) wegen van de dieren zorgt ervoor dat je tijdig kan ingrijpen indien er iets niet goed zou gaan (ik denk hierbij aan grotere gewichtsafname dan gewend)...
In dat laatste geval haal je het dier in kwestie weer uit de koelkast; temperatuur en licht opvoeren; voedsel aanbieden, etc...
Succes ermee