Het is maar wie jij een gek noemt he maar ik kan je verzekeren dat er véél minder impulsieve aankopen gebeuren in de winkel bij een schildpad die 40 euro kost dan bij een geelwang/buik die slechts 8 euro kost!!
Kijk eens op marktpl. welke schildpadden er steeds te grabbel staan gratis en voor niks, wie is er dan gek !!??
Niet om lullig te doen, maar het is natuurlijk lastig om deze discussie te voeren met iemand die veel schildpadden verkoopt...
Ik ben i.i.g. niet 'gek' geweest; ik heb 40 tot 60 euro minder betaald. En de dieren hebben daar geen last van; die zitten bij mij net zo goed als bij iemand die bij jou 3 à 4 keer zoveel heeft betaald.
Ik reageerde op onderstaande quote. We hebben het niet over de prijs in een winkel waar je zo naar binnen kan stappen, maar over de prijs die jij als particulier vraagt. Odoratussen of baurii's zouden, als ik jouw mening zou volgen, trouwens geen verschil moeten maken. Jij lijkt wel een verschil in waarde te maken door te zeggen dat een odoratus geen baurii. En dat terwijl jouw laatste post ineens meer neigt naar 'schildpad is schildpad'. Een impulsaankoop is niet enkel soort- of prijsgebonden volgens mij. Waarom maak je wel verschil tussen odoratussen en baurii's in prijs dan als je impulsaankopen wilt voorkomen?
Odoratussen zijn geen baurii's he.
Prijs voor een jong is al tussen de 30 en de 40 euro, voor een volwassen man zou ik ongeveer 80 à 90 euro geven.
Ik denk dat de particuliere verkoper/liefhebber juist moet concurreren met de winkel. De eerste stap naar jou via een forum is een langere weg dan de wandel naar de winkel en voorkomt dáárdoor al een impulsaankoop. Doordat jij veel vraag, werk je daarbij alleen maar impulsaankopen in de hand. Als jij dezelfde prijs vraagt als in de winkel, zal iemand die het 'wel leuk lijkt' om een schildpadje te kopen eerder bij jou terecht komen omdat het leuker is om een dier bij een enthousiaste liefhebber te kopen. Jij kan als liefhebber daarbij veel meer juiste info geven dan de dierenwinkel, de evt. koper motiveren of juist demotiveren en een zo goed mogelijke inschatting maken van de motivatie van de koper en dan besluiten om geen dier te verkopen. In de winkel worden geïnteresseerden doorgaans alleen gemotiveerd om te kopen. Dán krijg je juist impulsaankopen. Niet bij jou...
Het aanbieden van dieren 'voor weinig' op MP zegt m.i. niet dat het meestal om impulsaankopen gaat. Ik weet dat ook veel (voormalige) liefhebbers dieren verkopen omdat ze zich willen richten op andere soorten, gaan scheiden, op kamers gaan, verhuizen etc. etc.. Als je je dieren niet kwijt raakt voor een groot bedrag, dan moet je toch wat?!