Hallo allemaal,
Toen ik mijn eerste jonge griekjes kreeg in December heb ik zowat een soort "studie" gemaakt van hun voeding. Vele topics hier gelezen en opgezocht. Ook veel gehad aan het topic van Barbara. Echter kreeg ik laatst een tip over een site mbt info over planten welke geschikt en ongeschikt zijn als schildpadden voeding. (
http://www.thetortoisetable.org.uk/site/plants_19.asp )
Ik heb deze site aandachtig doorgelezen, wat betreft huis en tuinplanten erg veel aan gehad maar toen ik vandaag de wilde plantenlijst even ging doorspitten om mijn eigen "plantenvoorraad" hier in de tuin aan te vullen viel ik van de ene verbazing in de andere, namelijk:
Duizendblas en muurleeuwenbek kan je beter vermijden en staat beide aangegeven met DO NOT FEED. Evenals rolklaver schijnt heel slecht te staan, ook deze staat in het rood aangegeven. Smeerwortel, nee ook niet geven! en dan maar te zwijgen over het vlasbekje, welke ze hier de bloemen als traktatie krijgen omdat ze het zo lekker vinden. Deze schijnt zelfs giftig te zijn!?
Ik snap er geen snars meer van, hier op het forum staat aangegeven dat het prima voer is daar staat er geen vraagteken bij maar een dik kruis. terwijl deze site toch ook door een van de forum leden is opgezet?
Iemand, die mij hier iets meer over kan vertellen...?